חדשות בעולם

דיווח: מנהיג ג'בהת א-נוסרה נפצע אנושות בפיגוע

על פי סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, בפיגוע שהתרחש במחוז אידליב בסוריה, נפצע אבו מוחמד אל-ג'ולאני באורח אנוש, והוא מאושפז בטיפול נמרץ בטורקיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בסדרת פיצוצים שהתרחשה בסמוך למטה המרכזי של "תחריר א-שאם" - שם הארגון הסלפי שנוצר ב-2017 בעקבות מיזוגם של מספר ארגוני טרור קטנים אל תוך ג'בהת א-נוסרה – נהרגו כ-24 אנשים, כש-11 מתוכם הם טרוריסטים בעלי אזרחות זרה, ו-32 נוספים נפצעו. על פי הדיווחים, מנהיג הארגון אבו מוחמד אל-ג'ולאני היה בדרכו לפגישה עם בכירי ארגונו, והוא מטופל כעת בבית חולים בדרום טורקיה אחרי שנפצע בראשו באורח אנוש. מהדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק עולה כי שני חברים אוזבקים של אל-ג'ולאני בן ה־35 ששהו איתו בשיירה נהרגו בסדרת הפיצוצים בדרום העיר אדליב.

אל-ג'ולאני הוא מנהיג הארגון הסוני הג'יהאדיסטי תחריר א-שאם, גרסה מחודשת של הארגון ג'בהת א-נוסרה אשר היה בעבר שלוחה של אל-קאעדה בסוריה. הארגון מנוהל על ידי בכירים בג'בהת פתח א-שאם וכן מנהיגים לשעבר באחראר א-שאם, אם כי הפיקוד העליון שלו כולל אף מנהיגים מקבוצות אחרות החברות בו. לאחר ההכרזה הרשמית על היווסדה, הצטרפו אליה עוד קבוצות טרור קטנות וכן לוחמים יחידים אשר ערקו אליה מארגוני מורדים אחרים. בין ארגוני הטרור שמוזגו לתוכה נמנים ג'בהת אנצאר א-דין, לואא' אל־חק, ג'יש א-סונה, ונור א-דין א-זינקי.

עם זאת, על אף ההצהרה כי מדובר בארגון חדש, תחריר א-שאם פועל באופן מעשי בצורה סמויה כשלוחה של אל-קאעדה בסוריה. כך למשל הוא מחרים את המשא ומתן שנערך באסטנה ואשר עוסק בקידום שלום בסוריה, כמו גם מחרים הארגון את ארגוני המורדים הנוטלים חלק בשיחות אלה. רבים מפעילי הארגון הם ג'יהאדיסטים שהגיעו ממדינות מוסלמיות זרות. לדברי גורמים מדיניים במערב, המהלך שהביא לאיחוד הקבוצות הקיצוניות הינו מהלך אסטרטגי ראשון במעלה אשר נועד להשיג כוח רב מול ארגוני המורדים האחרים בסוריה.

אל-ג'ולאני, ששמו האמתי הינו אחמד חוסיין א-שרע, הוכנס ב-11 במרץ 2017 על ידי משרד החוץ האמריקני תחת ההגדרה "טרוריסט בינלאומי", כמו גם ארגונו, זאת בנימוק כי הארגון ואנשיו עדיין עומדים בקשר עם אל-קאעדה. למעשה, עד להתפלגות ארגונו מאל-קאעדה, הקפיד אל-ג'ולאני להסתיר את פרצופו ושמר בקפדנות על אלמוניותו. אך בעקבות התפלגותו מאל-קאעדה ובשל הצורך שלו לבדל את ארגונו מאל-קאעדה, הוא החל להיחשף לעין כל כשהוא בוחר שם חדש לארגונו, אולם הקהילה הבינלאומית עוד רואה בו ארגון טרור. 

תגיות:אבו מוחמד אל-ג'ולאניפצוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה