חדשות בארץ

הורשע בהריגה: 30 שנות מאסר למבצע נסיון פיגוע דקירה

30 שנות מאסר בפועל ותשלום פיצויים של מאות אלפי שקלים – זה מה שגזר בית משפט צבאי על מבצע נסיון הפיגוע בגוש עציון ב-2016

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית המשפט הצבאי בעופר גזר אתמול (רביעי) 30 שנות מאסר ופיצויים בסך 258,000 שקלים על ממדוח עמרו, בן 26, מחבל פלסטיני תושב דורה באזור הר חברון, אשר ניסה לבצע ב-2016 פיגוע דקירה בצומת גוש עציון. במהלך הפיגוע נהרג רב-סרן במיל' אליאב גלמן ז"ל, שנפצע אנושות מירי תועה של אחד הלוחמים, וכעבור כמה שעות הוא נפטר.

באוקטובר האחרון, הרשיע בית המשפט בהרכב של שלושה את המחבל בעבירה המקבילה להריגה ולא בהריגה בכוונה תחילה –  עבירה המקבילה במשפט האזרחי לעבירת רצח בדין הצבאי, אולם שופט אחד מההרכב סבר כי מדובר ברצח. בפסק הדין נכתב כי לא ניתן לקבוע כי המחבל אכן הגיע למקום על מנת לרצוח. לכן, נכתב, לא ניתן יהיה לבסס את היסוד הנפשי הנדרש בכדי להרשיע בעבירת גרימת מוות בכוונה. עם זאת, הפרקליטות הצבאית מתכוונת להגיש ערעור ולדרוש הרשעה ברצח.

לאור פסק דין זה החליטו בני משפחת גלמן להחרים את הדיונים הבאים במשפט, ואמרו כי "מזעזע לחשוב שאויב בן עוולה המשמש דוגמה לכל כך הרבה מחבלים מקבל ביום הזיכרון השני לנפילת אליאב עונש קל במקום שיקבל עונש מוות לאחר מעשה טרור זה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חננו", המייצג את משפחת גלמן, מסר בתגובה: "באופן פלאי גזר הדין ניתן ביום האזכרה של אליאב. יש צורך לחשבון נפש עמוק של מערכת המשפט הצבאית – היכן היא עומדת במלחמה מול הטרור ובמאבק במחבלים?"

כזכור, במהלך הפיגוע עמד גלמן בטרמפיאדה בצומת גוש עציון, כשבאותה עת התקרב למקום המחבל בהליכה לטרמפיאדה, וכשהחל לעורר את חשדם של החיילים, הוא החל לרוץ לעבר הטרמפיאדה תוך שהוא מניף סכין. בשלב זה שלף גלמן את אקדחו האישי וחתר למגע עם המחבל, אולם בשל ירי תועה של אחד הלוחמים לעבר המחבל, הוא נפצע אנושות והובל לבית חולים, שם נפטר מפצעיו כעבור מספר שעות.

תגיות:הרשעהמאסרבית המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה