חדשות בארץ

אבו מאזן הודיע: לא נקבל את כספי המסים שישראל גובה עבורנו

בעקבות החלטת הקבינט על יישום חוק הקפאת הכספים וקיזוז נרחב של כ-502 מיליון שקל, הודיע אבו מאזן בכינוס של ההנהגה הפלסטינית כי כל סכום שיהיה לפלסטינים יופנה למשפחות האסירים והשהידים: "הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל אפילו מטבע אחד"

אבו מאזן (פלאש 90)אבו מאזן (פלאש 90)
אא

כזכור, ביום ראשון האחרון החליט הקבינט המדיני-בטחוני על יישום החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר בכנסת ביולי האחרון, ולקזז מהכספים שמועברים מישראל לרשות הפלסטינית סכום בסך 502,697,000 שקלים. בתגובה איימו בלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי "יהיו לכך השלכות בכל הרמות". דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי מדובר ב"החלטה שרירותית שמהווה פיצוץ של צד אחד בהסכמים". לדברי ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, המהלך "ישבש את הפיתוח הכלכלי", תוך שהוא מדגיש "לא נסחור בזכויותינו בכסף".

היום, במהלך כינוס של ההנהגה הפלסטינית, אמר אבו מאזן כי רמאללה לא מוכנה לקבל יותר את כספי המסים שישראל גובה עבורה, זאת בעקבות החלטתו האחרונה של הקבינט על קיצוץ הכספים בשל תמיכת הרשות במשפחות המחבלים האסירים. "השהידים, האסירים והפצועים הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל מהכספים המקוזזים אפילו מטבע אחד. כל סכום שיש לנו יוקצה לשהידים ולאסירים", אמר אבו מאזן.

בשנה שעברה העביר הקונגרס האמריקני חוק שנועד לצמצם משמעותית את הסיוע לרשות עד שמדיניות הרשות לתמיכה במחבלים לא תיפסק. החוק קודם בעקבות רצח של האזרח האמריקני טיילור פורס בפיגוע ביפו ב-2016, מה שגרם לחוק להיקרא על שמו.

בעקבות חשש הרשות כי היא תהיה חשופה לתביעות משפטיות במסגרת החוקים למלחמה בטרור שנחקקו לאחרונה במספר מדינות בארצות הברית, בחודש שעבר דחו הפלסטינים את תמיכת ארצות הברית שעמדה על כ-60 מיליון דולר, אותם היא מקבלת מדי שנה עבור כוחות הביטחון.

בתוך כך, וושינגטון קיצצה סיוע של מאות מיליוני דולרים לארגוני סיוע ולסוכנויות האו"ם במטרה להפעיל לחץ על הפלסטינים לשוב לשיחות שלום עם ישראל. כזכור, השיחות בין הצדדים חדלו מלהתקיים ב-2014.

 

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה