חדשות בארץ

צה"ל תקף בעזה בתגובה לשיגור בלוני תבערה

בעקבות שיגור טיסן נפץ ובלוני תבערה מהרצועה לעבר המועצה האזורית אשכול, צה"ל תקף עמדות חמאס בעזה

אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקפו היום (רביעי) עמדת חמאס בעזה, זאת בתגובה לשיגור בלוני תבערה וטיסן נפץ מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. אנשי הביטחון של אשכול מבצעים כעת מעקבים וסריקות אחר בלונים נוספים.

בתוך כך, בשעות האחרונות אותרו שני בלוני תבערה נוספים שלא גרמו לנזק. כך אותר בלון תבערה נוסף בסמוך למקום בו אותר הבלון שהתפוצץ מוקדם יותר היום, וכן צרור בלונים המחובר לחפץ חשוד בשטח פתוח באשכול, שנוטרל על ידי חבלן משטרתי שהוזעק למקום.

אתמול פרצו שתי שריפות ביער כיסופים כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. בעקבות התחדשות טרור הבלונים, הגיב ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, כי "יישובי עוטף עזה הם חלק ממדינת ישראל. בימים אלה כשהמתמודדים לכנסת מתבטאים, מצייצים, מקיימים חוגי בית וכנסים ומבקשים את קולותינו, אני קורא לבוחרים, כל אזרחי מדינת ישראל: שאלו אותם – מהי מדיניותכם המוצעת בעזה ונגד טרור הבלונים? כי עוטף עזה זה ארץ ישראל. כי היום זה כאן ומחר זה אצלכם".

כזכור, לפני שלושה ימים נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני, כתוצאה מהתפוצצות מטען שהושלך לעברו במהלך הפרות סדר מול מחנה הפליטים ג'באליה אשר בצפון רצועת עזה. הפרות הסדר כללו הבערות צמיגים והשלכת מטענים ורימונים מאולתרים לעבר כח צה"ל שהוצב במקום. בעקבות ההתפרעות הפגיז צה"ל שתי עמדות תצפית של חמאס. על פי פרסומי משרד הבריאות הפלסטיני, במהלך ההתפרעות נפצעו 19 פלסטינים.

ביום שישי האחרון הפגינו כ-11,000 פלסטינים לאורך חמישה מוקדים שונים בגבול הרצועה, כשמהלכם נפצע קצין ביחידת המסתערבים באורח קל. על פי התחקיר, הקצין, ששהה בג'יפ ממוגן, פתח את הדלת כדי לבצע ירי אלא שאז נפל לידו מטען צינור מאולתר שהתפוצץ במרחק של כמה מטרים ממנו וגרם לפציעה ברגלו.

תגיות:צה"לעוטף עזהבלון תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה