חדשות בארץ

הושג הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו ביחד עם עוצמה יהודית

הנהלת עוצמה יהודית נענתה הבוקר לבקשת רבני המפלגה והסכימה להצעה שהוגשה בפניה על ידי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקבל את המקומות ה- 5 וה- 8 ברשימה המשותפת. מרכז הבית היהודי יתכנס הערב לאשר את ההסכם

  • ט"ו אדר א' התשע"ט
מקום 5 ברשימה המשותפת: מיכאל בן ארי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מקום 5 ברשימה המשותפת: מיכאל בן ארי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הפור נפל: בתום משא ומתן ארוך ורצוף משברים ומתחים, החליטה הבוקר (רביעי) מפלגת עוצמה יהודית לקבל את הצעתם של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ולרוץ עמם יחד לכנסת במסגרת בלוק טכני.

פריצת הדרך הושגה לאחר שרבני עוצמה יהודית פנו להנהלת המפלגה וביקשו מראשיה להיענות להצעה שהוגשה להם מטעם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ולהסכים לקבל את המקומות ה- 5 וה- 8 ברשימה. הרבנים – ביניהם הרב דב ליאור והרב יהודה קרויזר – אמרו כי למרות שמדובר בהצעה "לא הוגנת", כהגדרתם, "הרי שהיות וגורל ארץ ישראל על כף המאזניים יש לקבל ההצעה". בעקבות הפנייה, התכנסו חברי הנהלת עוצמה יהודית לדיון חירום ואישרו את הצטרפות המפלגה לבלוק טכני עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, ישובץ במקום ה- 5 ברשימה המשותפת. הנציג השני של המפלגה יהיה, ככל הנראה, עורך הדין איתמר בן גביר.

גורמים שונים בבית היהודי פעלו למנוע את החבירה לעוצמה יהודית, מחשש שזו תוביל את המצביעים המתונים יותר של הציונות הדתית שלא להצביע לרשימה המשותפת. מרכז הבית היהודי יתכנס הערב לאשר את הסכם האיחוד. היו"ר החדש, הרב רפי פרץ, יצטרך לשכנע את חבריו בנחיצות ההסכם, נוכח הסקרים לפיהם מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי מתנדנדת על גבול אחוז החסימה.

בראיון שהעניק לפני שעה קלה לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', אמר יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ': "עבדנו קשה מאוד כדי לייצר כל חיבור אפשרי מתוקף האחריות העצומה המונחת על כתפינו להתיישבות ביהודה ושומרון, לשלטון הימין, לתחום הזהות היהודית של המדינה, וכדי שלא נקבל כאן ממשלה בראשותו של בני גנץ והשמאל". סמוטריץ' שיבח בדבריו את אנשי עוצמה יהודית על "שגילו אחריות", לדבריו, וקיבלו את ההצעה שהוגשה להם אתמול.

סמוטריץ' הוסיף והבהיר כי בשונה מ"החיבור האמיתי של שותפות" בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, הריצה עם עוצמה יהודית היא בלוק טכני בלבד: "יום אחרי הבחירות אנחנו נפרדים – הבית היהודי והאיחוד הלאומי מנוהלים כסיעה אחת, ועוצמה יהודית כסיעה אחרת. אנחנו לא אנשי כהנא. לציונות הדתית יש די אן איי מאוד מסוים, יחס מסוים למדינה, בעוד לעוצמה יהודית יש תפיסה אחרת".

"אנחנו ניכנס לקואליציה של נתניהו כשותפים משמעותיים ובכירים", הוסיף סמוטריץ', "מה יעשו עוצמה יהודית? זו החלטה שלהם".

תגיות:הבית היהודיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019האיחוד הלאומיעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה