חדשות בעולם

"המפלגה נחטפה על ידי השמאל הקיצוני": שבעה מחוקקים פרשו מהלייבור

בעקבות סירוב יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, להיענות לדרישת חברים במפלגה לתמוך במשאל עם שני בנושא הברקזיט, הודיעו שבעה חברים במפלגת האופוזיציה על פרישתם ממנה

הפרלמנט הבריטי (קרדיט: שאטרסטוק)הפרלמנט הבריטי (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שבעה מחוקקים, חברי מפלגת הלייבור הבריטית, הכריזו אתמול (שני) על פרישתם מחברות במפלגה. בין הפורשים חברת הפרלמנט היהודיה לוסיאנה ברגר, אשר חויבה לקבל אבטחה צמודה בעקבות איומים על חייה, זאת לאור ביקורתה על תופעת האנטישמיות שפשתה בלייבור, וכן צ׳וקה אומונה, שנחשב לאחד מהשמות המבטיחים של המפלגה. השבעה הודיעו כי יפעלו כקבוצה עצמאית בפרלמנט וישקלו את הקמתה של מפלגה חדשה. פרישתם באה לדבריהם בעקבות עמדתו של יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, לגבי הברקזיט ובשל גילויי האנטישמיות במפלגה. פרישה זו תהיה זאת הפרישה הגדולה ביותר של מחוקקים מהלייבור מאז 1981, אז פרשו ארבעה נבחרי ציבור כדי להקים את המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. קורבין מסר בתגובה כי הוא מאוכזב מהחלטתם.

במסיבת עיתונאים שכינסו הפורשים, מסר חבר המפלגה, כריס לזלי, כי "הלייבור שהצטרפנו אליו, האמנו בו והשתתפנו בקמפיין שלו הוא לא אותו לייבור. עשינו כל שביכולתנו כדי להציל אותו, אבל כעת הוא 'נחטף' על ידי פוליטיקה מכנית של השמאל הקיצוני". הוא הוסיף כי "הוכחה נוספת לבגידה של הלייבור באירופה כעת חשופה לעיני כל. ההצעה לאפשר את הצעת הממשלה להעביר את הסכם הברקזיט מונעת שוב ושוב את מהציבור להגיד את המילה האחרונה". 

"ג'רמי קורבין ואלו הסובבים אותו נמצאים בצד הלא נכון של המון סוגיות בינלאומיות", אמר חבר פרלמנט שלישי שפרש מהלייבור, מייק גייפס, אשר ציין כהוכחה לכך את עמדותיו הידועות של קורבין בנוגע לרוסיה, למלחמה בסוריה ולמשבר בוונצואלה. החברה הפורשת לוסיאנה ברגר אמרה: "אני לא יכולה להישאר במפלגה שהגעתי למסקנה מחליאה שהיא אנטישמית בצורה ממסדית". סגן יו"ר הלייבור לשעבר, מייקל דוגר, אמר גם הוא כי הלייבור היא "מפלגה אנטישמית בצורה ממסדית".

למעשה, פרישתם של חברי האופוזיציה נעשתה לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה גורמים בלייבור קראו לקורבין לשנות אסטרטגיה ולתמוך בקמפיין הקורא למשאל עם שני על יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. על פי מקור במפלגה המקורב למחוקקים, פרישת שבעת החברים עשויה להביא לגל נוסף של פרישות מהמפלגה. לדבריו, ישנם עוד "חברים רבים" במפלגה אשר מתוסכלים מגישתו של היו"ר ביחס לשינוי הרב שעברה מדיניות החוץ והסחר הבריטית ב-40 השנים האחרונות בעקבות ההחלטה האחרונה על פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי.

כזכור, לאחרונה דווח כי הנהגת הלייבור הודיעה כי היא בודקת כ-370 תלונות על מקרי אנטישמיות בשורותיה. הודעה זו לוותה בביקורת רבה מצד כמה מחברי הפרלמנט המכהנים של הלייבור אשר טענו כי מספר התלונות שפורסם אינו משקף נאמנה את מספר התלונות שהוגשו בפועל.

על פי הפרסומים האחרונים, קורבין טוען שמשאל עם שני על הברקזיט הוא אפשרות שנמצאת "על השולחן" רק במידה וממשלתה של תרזה מיי לא תצליח להגיע להסכם שיצלח את המשוכה בהצבעת הפרלמנט. עם זאת, גם קורבין קורא לראשת הממשלה לשנות את "הקווים האדומים" שלה ולאמץ את תוכניתו, המציעה איחוד מכסים קבוע עם האיחוד האירופי. עד כה מיי סירבה להצעתו.

תגיות:ג'רמי קורביןלייבורברקזיט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה