חדשות בעולם

מתכנת שעבד בבנק בסין מצא פרצה – ומשך בהדרגה מיליון דולר

פרצה במערכות האבטחה בבנק אפשרה לצ'שנג להשתמש בידע שלו בתכנות ולמשוך כספים מבלי שהדבר ישפיע על חשבונו. ומה קרה בסוף?

  • י"ג אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צ'ין צ'שנג (43) עבד בבנק Huaxia שבסין כמתכנת. לפני כשנתיים, במהלך עבודתו, הוא גילה פרצה במערכת הבנק: משיכות מכספומטים שנערכו בכספומטים של הבנק לקראת חצות הלילה, לא תועדו ברישומי הבנק, כלומר לא השפיעו על חשבון הבנק של המושך כלל. הוא החליט לנצל את הפרצה, והשתמש בסקריפטים שכתב כדי למשוך כספים מבלי לעורר כל חשד.

בכל לילה החל צ'שנג למשוך מהבנק סכום כסף משמעותי אך לא גדול באופן מעורר חשד: בין 5,000-20,000 יואן, או בדולרים: בין 740-3,000 דולר. את הכסף שמשך הוא הפקיד בחשבון בנק נוסף שפתח לצורך הניסוי. רק לאחר 1,358 משיכות שביצע צ'שנג, וסכום של כמיליון דולר שהצטבר בחשבון הניסוי, נערכה בדיקה ידנית של מערכות הבנק באמצעות זרוע ידנית, והפעילות החשודה בחשבונו של צ'שנג התגלתה. הבנק גילה את הסקריפטים שבהם השתמש צ'שנג, ודיווח לרשויות. כחודשיים לאחר מכן, צ'שנג נעצר.

כאשר נחקר, סיפר צ'שנג כי לא השתמש בכסף שמשך, אלא רק בדק את האבטחה של המערכות. בעקבות מעצרו, צ'שנג השיב את הכסף שמשך. הבנק שבו עבד דווקא הבין את מעשיו, וביטל את ההאשמות נגדו – אך בית המשפט לא הסכים לנטוש את החקירה. התברר כי צ'שנג לא צבר את כל הסכום שמשך בחשבון הניסוי, אלא השתמש בחלקו כדי להעביר כספים לחשבונו הפרטי, וכדי לרכוש מניות. הוטל עליו קנס של 1,600 דולר, בנוסף לעשר וחצי שנות מאסר בפועל.

תגיות:בנקסיןמתכנת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה