חדשות בארץ

גנץ: "עומד כתף אל כתף עם נתניהו במאבק מול התוקפנות של איראן"

בנאום בוועידת מינכן לביטחון, אמר יו"ר חוסן לישראל כי המשטר האיראני הוא משטר של רשע שקורא בפומבי להשמדת ישראל: "מול איום - עם ישראל מניח בצד את כל המחלוקות ומתאחד על מנת להגן על קיומו"

  • י"ב אדר א' התשע"ט
גנץ, תמונת ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ, תמונת ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, נאם לפני הצהריים (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון, ותקף בחריפות את המשטר האיראני בשל האיומים שלו להשמיד את ישראל. בהתייחסו לנאום שנשא מוקדם יותר היום שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, מעל אותה במה, אמר גנץ: "אל תאמינו לשקרים שלו. כרמטכ"ל לשעבר ראיתי מכלי ראשון מה באמת מתרחש באיראן, ואני יכול לומר לכם בוודאות מלאה שהמשטר שזריף מייצג הוא משטר של רשע. זה משטר שקורא בפומבי להשמדת המדינה שלי, מדכא נשים, מוציא להורג מיעוטים, מפר את זכויות האדם. הוא מערער את היציבות במזרח התיכון ומממן טרור בכל העולם".

גנץ התייחס בדבריו למערכת הבחירות בישראל, והבהיר כי הוא מגבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן מוחלט בכל הנוגע לאיום האיראני: "יש לנו ויכוחים וחילוקי דעות פנימיים, אולם אל תטעו: כשישראל ניצבת מול איום – אנחנו כגוף אחד. עם ישראל מניח בצד את כל המחלוקות ומתאחד על מנת להגן על קיומו. אנחנו עומדים ביחד: גברים ונשים, יהודים ולא יהודים, דתיים וחילונים. אנחנו עומדים כאחד כדי להגן על ישראל, המדינה היחידה של העם היהודי. אנחנו תמיד זוכרים את הבטחת הנביא שמואל: 'נצח ישראל לא ישקר'".

"זה לא סוד שראש הממשלה נתניהו הוא יריבי הפוליטי", ציין גנץ, "איננו מסכימים בנושאים רבים, אבל אל תטעו: שנינו בנים מסורים של האומה. כשביטחונה של ישראל נמצא תחת איום, אין הבדל בינינו. בנושא קריטי זה – אין ימין או שמאל, אין קואליציה או אופוזיציה. בכל הנוגע להגנה על ישראל – אנחנו מאוחדים. אני עומד כתף אל כתף עם נתניהו במאבק מול התוקפנות של איראן. אני בטוח שהוא ינהג כך כשאהפוך, בתקווה, לראש ממשלה".

גנץ פנה בדבריו לנשיא איראן חסן רוחאני: "במשמרת שלי לא יהיה הסכם מינכן צ'יימברליני עם משטרך האכזרי. במשמרת שלי, לא תהיה שום מדיניות פייסנית. במשמרת שלי, איראן לא תאיים על ישראל דרך השתלטות על סוריה, על לבנון או על רצועת עזה. והיא לא תערער משטרים פרגמטיים אחרים במזרח התיכון. במשמרת שלי, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

גנץ קרא למדינות המוסלמיות המתונות לשתף פעולה נגד הכוחות הרדיקליים במזרח התיכון המקדמים טרור ואלימות. "לטרור אין גבולות ואין מעצורים מוסריים. הוא מכה בבגדאד, בפריז, בניו יורק, בתל אביב, בברלין ובסנט פטרסבורג. זו המגפה של זמננו. ישראל לא תיכנע לטרור. עלינו להתחייב למאבק מתמיד בפעילות הטרור ולעקור את כל תשתיות הטרור".

הרמטכ"ל לשעבר הגדיר בדבריו את חיזבאללה כ"ארגון הטרור המסוכן בעולם" והבהיר כי פעילותו מסכנת את אזרחי לבנון: "לחיזבאללה יש יכולות אסטרטגיות כמו למדינה. יש לו כוח אש יותר מאשר לרוב חברות נאט"ו. יש לו יכולת אווירית מתוחכמת המבוססת על כטב"מים. באלפי בתים בלבנון יש חדר לאורחים – וגם חדר לטילים. מצב אבסורדי זה עלול להוביל למלחמה שבה ישראל תפעיל את כוחה כמו שלא הפעילה מעולם. אנחנו לא רוצים בכך, אבל החיזבאללה וממשלת לבנון הם שמסכנים את אזרחיהם".

בהקשר זה מתח גנץ ביקורת על מדיניותן של מדינות אירופה ביחס לחיזבאללה: "לאירופה יש מחויבות מוסרית לנסות ולמנוע זאת. החיזבאללה מוגדר כארגון טרור ברחבי העולם – אבל לא באירופה. אלו באירופה שרוצים שלום, ביטחון ויציבות – חייבים לנקוט בפעולה ולהגדיר את החיזבאללה כארגון טרור. אי פעולה – אינה מקובלת".

"כולנו ראינו את הטרגדיה בסוריה – אחד המשברים ההומניטריים הגדולים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", אמר גנץ בהתייחסו לאי היציבות הכרונית של המזרח התיכון, "לאזור שלנו חסרה תקווה, ועלינו להחיות אותה. החדשות הטובות הן שערבים וישראלים פרגמטיים קרובים יותר מתמיד. רבים בעולם הערבי הבינו שישראל אינה חלק מהבעיה אלא חלק מהפתרון. עלינו לתפוס הזדמנות זו".

"היהודים והמדינה היהודית לעולם לא יפקידו שוב את גורלם בידי אחרים", הדגיש גנץ. "תמיד נגן על עצמנו בכוחותינו ונבטיח את עתיד עמנו. למרבה הצער, 74 שנים אחרי השואה אנחנו רואים על אדמת אירופה תופעה מדאיגה שאף אחד לא דמיין שנפגוש שוב. האנטישמיות מרימה שוב את ראשה המכוער, לא רק בסמטאות חשוכות אלא גם בגלוי, במרחב הציבורי. זו אינה רק בעיה יהודית, השנאה העתיקה מרעילה לבבות בכל העולם".

"כמועמד לראשות הממשלה אגלה אפס סובלנות לשנאה הפתולוגית כלפי יהודים או כל אחד אחר. אבקש מכולכם להיות שותפים במלחמה הגדולה נגד גזענות, קנאות ואנטישמיות. כמנהיגים יש לנו מחויבות ללמוד מהעבר, לשנות את ההווה ולבנות עתיד טוב יותר".

תגיות:איראןבני גנץחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה