חדשות בעולם

שר החוץ האיראני זריף: סיכון גדול למלחמה עם ישראל

בנאום בוועידת מינכן לביטחון, האשים מוחמד ג'וואד זריף את ישראל כי היא "מחפשת מלחמה" ואמר כי תקיפותיה בסוריה מהוות הפרה של החוק הבינלאומי

  • י"ב אדר א' התשע"ט
זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, נאם הבוקר (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון, ואמר כי ישנו "סיכון גדול" למלחמה בין ארצו לישראל.

זריף האשים את ישראל כי היא "מחפשת מלחמה". הוא הוסיף, בפנותו לקהילה הבינלאומית, כי "הסיכון גדול, והוא יגדל עוד יותר אם תמשיכו לעצום עיניים מול ההפרות החמורות של החוק הבינלאומי".

הבכיר האיראני חזר על הטיעון הידוע של ארצו, לפיו היא נמצאת בסוריה על פי הזמנת המשטר הסורי לצורך המטרה היחידה של מאבק בטרור. לדבריו, ישראל – התוקפת בסוריה מתוך שטחה האווירי של לבנון – היא זו המפרה את החוק הבינלאומי ואת ריבונותן של סוריה ולבנון.

זריף האשים את ארצות הברית ב"קיבעון בלתי בריא" וב"אובססיה ממאירה ופתולוגית" כלפי איראן, וגינה את המאמצים האמריקניים ללחוץ על מדינות אירופה לפרוש מהסכם הגרעין. בנאומו אתמול בוועידה, קרא סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, לגרמניה, בריטניה וצרפת ללכת בעקבות ארצות הברית ולפרוש מההסכם. בהתייחסו למנגנון הסחר עם איראן, שעל הקמתו הכריזו האירופאים לפני כשבועיים, קרא להם פנס להפסיק לחתור תחת הסנקציות האמריקניות על איראן.

שר החוץ האיראני הבהיר מצידו כי מנגנון הסחר – שנועד לעקוף את הסנקציות הכלכליות החריפות שהטילה ארצות הברית על ארצו – אינו מספיק כדי להציל את הסכם הגרעין, וכי על מדינות אירופה החתומות עליו לעשות יותר כדי להראות את מחויבותן אליו: "אירופה צריכה להיות מוכנה להירטב אם היא רוצה לשחות נגד הזרם המסוכן של החד-צדדיות האמריקנית", אמר זריף.

תגיות:סוריהישראלמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה