סיפורים אישיים

"אני נמצא במצב של פיקוח נפש", זעק החולה. ומה ענה הרב שלמה זלמן אוירבך?

הרופא השיב כי הטיפול יכול להידחות למשך מספר שעות, אך הרב אוירבך היסה אותו והסביר לו כי זו משאלתו של החולה. כאשר החולה לא הבחין, לחש הרב כמה משפטים באוזני הרופא. סיפור מופלא על חכמתם של גדולי ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיפור מופלא על חכמתו של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל במוסף שבת קודש של 'יתד נאמן': היה זה בשבת בבוקר, כאשר הגיע יהודי עם כאב שיניים ונפיחות בפנים אל ביתו של הרב אוירבך. "אני סובל קשות מכאב שיניים", אמר. הרב שמע על פרטי הכאב, התעניין והקשיב והתיר לו ליטול גלולה לשיכוך הכאבים.

החולה היה נתון בסערת רוח גדולה, והשיב בזעקה: "תרופה לא תסייע לי. אני במצב של פיקוח נפש! אני זקוק לרופא שיטפל בי מיידית, יפתח את השן, יוציא את המוגלה מיד וינקה את המקום".

השיב לו הרב אוירבך כי לפי הבנתו, מצבו הרפואי מאפשר את דחיית הטיפול למוצאי שבת. אך החולה עמד על דעתו בסערה: "זה פיקוח נפש ממש. אם לא אקבל טיפול מידי, אני מת!".

הרב אוירבך, שניחון בחכמה ורגישות מופלאה, הבין כי הצעיר נתון במצוקה של פחד רב ולא מוצדק. על כן החליט לפעול בחכמתו.

בשכונתו, שערי חסד, התגורר רופא שיניים. הרב אוירבך ביקש שיקראו לו, וכאשר הגיע – הכריז כי לפי טענתו של החולה הוא נתון במצב של פיקוח נפש מחמת זיהום בחניכיים, ולפי הרגשתו של החולה אכן יש לטפל בפיו בהקדם, ללא דיחוי למוצאי שבת.

הרופא השיב כי הטיפול יכול להידחות למשך מספר שעות, אך הרב אוירבך היסה אותו והסביר לו כי זו משאלתו של החולה. כאשר החולה לא הבחין, לחש הרב כמה משפטים באוזני הרופא.

על פי הסכמת הרב, החולה הרופא יצאו יחדיו למרפאה, על מנת לבצע את הטיפול. כאשר הגיעו לפתח המרפאה, נעצר הרופא ואמר לחולה: "ידידי היקר, מה שמותר לי לעשות, אעשה למענך. אבל יותר ממה שאני חייב – לא אעשה בשום אופן. ולכן, כיון שאתה החולה ואתה הזקוק לטיפול, אתה תדליק את התאורה. נא ללחוץ על המתג הראשי ולהדליק את האור כדי שנוכל להיכנס ולהתחיל בטיפול".

החולה הזדעזע מפעולות חילול השבת שעליו לבצע. הרהר מעט, נרתע, והחל פוסע לאחור. "לא לא, לא כואב לי עד כדי כך", אמר. לאחר שניה נוספת הכריז: "אני חושב שאפשר לדחות את הטיפול בכמה שעות למוצאי שבת"...

תגיות:פיקוח נפששינייםהרב שלמה זלמן אוירבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה