חדשות יהדות

מרטיט: הנפטר הגיע בחלום, וביקש מבתו שתוציא אותו מקבר הגויים

"אין לי מנוחה כאן", זעק האב באוזני בתו שוב ושוב, והפר את מנוחתה בלילות. "אנא הוציאי אותי מכאן, והביאי אותי לקבורה בקבר ישראל"

אא

מטלטל: זה התחיל לפני כשנה, כאשר הרב חיים ווינגרטן מזק"א והרב שעיה דייטש מחב"ד ברוסיה - קיבלו שיחת טלפון מיהודיה ממוצא רוסי. אותה אישה סיפרה בקול בוכים כי זה מספר פעמים שאביה פוקד את חלומותיה ומתחנן לפניה שתוציא אותו מבית הקברות הגויי ברוסיה, שבו נקבר בשנת 1996.

"אין לי מנוחה כאן", זעק האב באוזני בתו שוב ושוב, והפר את מנוחתה בלילות. "אנא הוציאי אותי מכאן, והביאי אותי לקבורה בקבר ישראל". 

המקרה נגע מאוד ללבם של העוסקים בדבר - הרב חיים ווינגרטן, הרב שעיה דייטש והרב דוד בלוך - והם החלו לעבוד בקדחתנות על המצאת המסמכים הדרושים לצורך השלמת התהליך הסבוך. 

לדברי הרב דייטש, מקרה זה הוא אחד מני רבבות מקרים של משפחות המבקשות להוציא את יקיריהם מקבורת הגויים כדי להביאם לקבר ישראל. "הוצאנו את העצמות והבאנו אותן ביום חמישי בלילה לשדה התעופה 'שרמטייבו' ברוסיה, כשאנחנו מעמיסים בים דמעות של התרגשות בבטן המטוס, את הארון בדרכו לישראל", סיפר הרב דייטש. 

ביום שישי האחרון נחת הארון בנמל התעופה בן גוריון, והתהליך הושלם כיאות לכבוד המת. "סוף מרגש לסיפור קשה", סיפר הרב חיים ווינגרטן ביום שישי, כאשר הגיע יחד עם מתנדבי זק"א נוספים לטפל בקבורת עצמותיו של היהודי - שנקבר לבסוף בבית הקברות החדש בגן יבנה.

תגיות:חלוםנפטרמדהים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה