כתבות מגזין

דודו זר והיהדות: 10 ציטוטים מפתיעים של דודו זר על היהדות

דודו זר, 70, הוא שחקן, זמר, מלחין וגיטריסט. ליקטנו עבורכם 10 ציטוטים שאמר על היהדות בראיונות שהעניק בעבר להידברות ולכלי תקשורת נוספים

  • י"ב אדר א' התשע"ט
אא

1. "אין יום שאיני מרים את עיניי מעלה ומדבר עם בורא עולם. אם ברגעים של חולשה, ואם ברגעים של נחת".

2. "אני מאמין שהמגזר הדתי יודע להעריך תכנים ערכיים יותר. לכן דתיים מחונכים יותר, מסודרים יותר, מכבדים יותר".

3. "החינוך במגזר הדתי טוב יותר. הילדים שם טובים יותר. כשהייתי בא להופיע בבתי ספר דתיים, ראיתי התנהגות אחרת. ילדים יותר ממושמעים ונעימים. במשפחות דתיות, בסיס הערכים טוב יותר".

4. "אני כל הזמן אומר שהלוואי שהיו תכנים ערכיים יותר גם במגזר הכללי; קצת יותר ערכים של העם היהודי. אין מה לעשות, אלו ערכים טובים. כל מי שאומר 'הדתה' – אומר את זה מתוך פאניקה. יש הרבה דתיים היום והמגזר הזה צומח. אני מבין את הפאניקה. אבל להגיד שבישראל יש 'הדתה' – זאת סטירת לחי. חוצפה. אין שום רע בזה".

5. "אני מאמין ב'ואהבת לרעך כמוך'. משתדל להיות אדם טוב. אני מאמין באלוקים. התנ"ך פתוח על שולחני ומידי פעם אני קורא בו ומפליג לשורשיי היהודיים ולהיסטוריה אליה אני שייך".

6. "אני אדם מאושר מאוד, במסגרת האפשרויות שאלוקים נתן לי. אני מסתפק בחלקי ואני נתלה באילנות גבוהים, כמו מאמר חז"ל על 'השמח בחלקו'".

7. "אם יפנו אליי מערוץ דתי לעשות תכנית לילדים - לא יהיה דבר שישמח אותי יותר. לא מעניין אותי לשחק, מעניין אותי תכנית ילדים ערכית, חינוכית. משהו כמו 'דוד דודו' שלימדנו שם ילדים איך עושים לחם, איך מברכים, מפרישים חלה, דברים כאלה".

8. "מצווה שיקרה ללבי במיוחד היא מתן בסתר. האדם שיודע לתת מבלי לקבל שום תמורה הוא היהודי האמיתי. וכמובן ביקור חולים".

9. "שבת תמיד מחזירה אותי לילדות. שבת בבית הכנסת עם אבא וסבא, אמי אחי ואחיותיי וכל המשפחה המורחבת, החברים והשכנים. אווירת הקודש, השקט מסביב, האוכל המיוחד לשבת, וכמובן הרגשת השכינה השורה בירושלים".

10. "אני מודה לאלוקים כל יום על שנתן בי את הכישרון לשיר ולשמח. בימים של קושי הפנייה המיידית היא אליו לעזרה, ובימים של נחת - ההודיה על נתינתו לי".

תגיות:דוד זריהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה