חדשות בארץ

נתניהו: צריך לתת הזדמנות לשלום עם הפלסטינים ולבחון את עסקת המאה

במושב הסגור של ועידת ורשה בשבוע שעבר, מתח ראש הממשלה ביקורת על סירובם של הפלסטינים לדון על תוכנית השלום של הממשל האמריקני. הוא הביע את אמונו שבמידה ויהיה מנהיג פלסטיני שירצה לעשות שלום עם ישראל, ניתן יהיה להשיג זאת

  • י"ב אדר א' התשע"ט
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במושב הסגור של ועידת ורשה, שהתקיימה בשבוע שעבר, כי ניתן יהיה להגיע לשלום עם הפלסטינים אם יהיה מנהיג פלסטיני שירצה בכך. כך עולה מהקלטות מתוך המושב שפורסמו הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב' ובערוץ 7.

בכנס הסגור השתתף ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, שאמר כי תוכנית השלום של הממשל האמריקני תפורסם לאחר ה- 9 באפריל, מועד הבחירות בישראל. קושנר לא מסר פרטים על התוכנית אך הבהיר כי שני הצדדים יצטרכו להתפשר.

דבריו של נתניהו נאמרו בתגובה לדברי קושנר: "בכל פעם שישראל נפגשה במנהיג ערבי שרצה שלום, עשינו איתו שלום", אמר נתניהו, והזכיר את נשיא מצרים אנואר סאדאת וחוסיין מלך ירדן עמם חתמה ישראל על הסכמי שלום. "אם ניתקל במנהיג פלסטיני שבאמת ירצה שלום, ויכריז כי הוא נע לכיוון השלום – אני מאמין שנוכל לעשות שלום".

ראש הממשלה שיבח את הגישה "הרעננה והחדשה" להשגת שלום, שמתבטאת במאמצים שעושים קושנר וג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד לאזור של הנשיא האמריקני. הוא מתח ביקורת על ההנהגה הפלסטינית בשל סירובה לדון עם הממשל האמריקני על "עסקת המאה", תוכנית השלום האמורה להיות מוצגת בקרוב. "כמובן שאנחנו מחכים לראות איך התוכנית הסופית תיראה. היא תוצג אחרי הבחירות בישראל. אני לא חושב שאף אחד מאתנו צריך לדחות את התוכנית ולדחות את היוזמה הזו של הממשל האמריקני עוד לפני שהיא בכלל מוצגת. זה שיש לנו קשר טוב עם הממשל הנוכחי לא מצדיק את התנגדותם של הפלסטינים לדיונים. היה לי קשר טוב עם הממשל הקודם, אך פחות טוב מהנוכחי, ולעולם לא חשבתי להגיד למזכיר המדינה הקודם קרי 'אני לא מעוניין לדון איתך'".

נתניהו הדגיש כי הפלסטינים איבדו את זכות הוטו שהייתה להם בעבר באופן בלתי רשמי על התקדמות ביחסים בין ישראל ומדינות ערב. "נהגנו להאמין ששלום הוא דרך חד-סטרית: כדי שישראל תוכל לכונן שלום או לנרמל את היחסים עם העולם הערבי הרחב, חייב להיות שלום עם הפלסטינים, ומכיוון שהשלום עם הפלסטינים לא מגיע, אנחנו תקועים עם השלום הערבי. זה החל להשתנות".

"נכון שאם נתקדם ונגיע לשלום פורמלי עם הפלסטינים, זה יעזור לנו באופן עצום עם העולם הערבי, ועם חלקים בעולם המוסלמי", הוסיף נתניהו, "אבל באותה מידה נכון לומר שהנורמליזציה ההדרגתית של היחסים עם מדינות ערב מסייעת גם לקדם שלום עם הפלסטינים. אני שמח לומר שיש התקדמות בכך".

"אם רוצים לתת הזדמנות לשלום, צריך לבחון את התכנית", סיכם נתניהו והוסיף כי הוא מתכוון לעשות זאת אם ייבחר שוב לראש ממשלה.

תגיות:עסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה