חדשות יהדות

האם המשיח יגיע לפני הבחירות, ומה אמר על כך הגר"ח קנייבסקי?

זו אינה הפעם הראשונה שאנשים מצטטים בשמו של הרב קנייבסקי כי המשיח יבוא עד תאריך מסוים. אז מה היתה כוונתו של הרב שאמר ש"המשיח יגיע עד הבחירות"?

  • י"ב אדר א' התשע"ט
הרב קנייבסקי (צילום: פלאש 90)הרב קנייבסקי (צילום: פלאש 90)
אא

הקלטה שהופצה ברשתות החברתיות מעוררת סערה. בהקלטה מספרת אישה כי לפני שבועיים נכנסה לרבנית קולדצקי, בתו של הגר"ח קנייבסקי, ושמעה ממנה כי יהודי ששאל האם להנפיק תעודת זהות לקראת הבחירות לכנסת, ושמע מהרב כי עד הבחירות כבר יגיע המשיח ולא יצטרך להצביע.

עוד ציינה האישה בהקלטה כי על הנשים למהר ולהכין את בגדי השבת שלהן, וכן תוף מרים, לצורך הקבלת פנים למשיח שיגיע בשבועות הקרובים.

בשל השמועות שהתגלגלו במהירות, החליט הרב יצחק קולדצקי – בעלה של הרבנית וחתנו של הרב קנייבסקי, להבהיר את כוונתו של הרב.

במכתב שפרסם, כתב הרב קולדצקי את הדברים הבאים: "גדולי ישראל בכל הדורות שהי"ג עיקרים היה עמוק בנפשם, ומתוך כך חיו כל הזמן בציפיה לביאת המשיח בכל יום וכמבואר ברמב"ם שמי שאינו מצפה בכל יום לביאתו, הרי זה חסר לו בעיקרי האמונה, ולכן בדרך כלל כאשר הם נשאלים על שאלות לטווח רחוק, התשובה פורצת מעצמה, שעד אז מצפים כבר שיבוא המשיח, ומה לך לדאוג מעכשיו דאגת חינם.

"וגם מורי חמי שליט"א חי כל הזמן בהרגשה כזו עמוק בתוך לבו ונפשו, ולכן כאשר השואל שאל שאלה על זמן מאוחר של יותר משלושה חודשים, ומעצמו פרץ בתשובה כנ"ל. אבל מעולם לא קבע זמן ותאריך שאז יבוא בוודאי, ורגיל לומר שרק נביא יכול לקבוע כן, והדברים פשוטים וברורים", סיים הרב קולדצקי את מכתבו.

זו אינה הפעם הראשונה שאנשים מצטטים בשמו של הרב קנייבסקי כי המשיח יבוא עד תאריך מסוים. חשוב להבין כי עלינו לחיות בכל יום באמונה שהמשיח יכול להגיע בכל רגע, ולהתכונן לביאתו, אך זו מעולם לא היתה דרכם של גדולי ישראל – לצאת בהצהרות ולקבוע תאריכים.

תגיות:בחירותהרב קנייבסקימשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה