חדשות בארץ

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצטרף לחוסן לישראל

בני גנץ אמר הערב כי "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ב- 9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. יחד עמו תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה". השר אופיר אקוניס אמר כי הצטרפותו של ניסנקורן לגנץ מוכיחה שוב כי חוסן לישראל היא מפלגת שמאל

ניסנקורן (צילום: פלאש 90)ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגת חוסן לישראל-תל"ם הודיעה הערב (מוצאי שבת) באופן רשמי על הצטרפותו של אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, לצמרת הרשימה לכנסת.

חבירתו של ניסנקורן לבני גנץ באה לאחר שבמערכת הפוליטית רווחו הערכות כי יצטרף למפלגת כולנו בראשותו של שר האוצר משה כחלון, עמו שיתף פעולה במהלך כהונת הממשלה היוצאת. לאור דשדושה של כולנו בסקרים, נראה כי ניסנקורן העדיף את האופציה הבטוחה יותר מבחינה פוליטית.

גנץ אמר הערב כי "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ב- 9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. יחד עם ניסנקורן, אשר הצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים".

ניסנקורן מצידו אמר: "אעזוב את ההסתדרות בלב כבד תוך שמירה על המשכיות הדרך החברתית ששמנו בראש סדר העדיפויות בגוף חשוב זה. אני אוהב את העשייה, ובעיקר אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים. אך מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב- 2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד".

ניסנקורן מכהן כיו"ר ההסתדרות מזה 5 שנים, ולפני שנתיים ניצח את שלי יחימוביץ' בבחירות לארגון העובדים כשקיבל 62% לעומת 37% שהצביעו עבורה. הוא ימוקם ככל הנראה במקום השלישי ברשימת חוסן לישראל, אחרי גנץ ומשה יעלון. הוא אמור לעזוב את תפקידו כיו"ר ההסתדרות, ובהסתדרות מעריכים כי מחליפו יהיה ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף.

מהליכוד נמסר בתגובה, כי גנץ "מצרף את יו״ר ההסתדרות ניסנקורן שעומד בראש הוועדים החזקים בחברת החשמל, בנמלים, ברכבות ובחברות המזון –  שמונעים תחרות והורדת מחירים במשק". שר המדע אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי הצטרפותו של ניסנקורן לחוסן לישראל מהווה "הוכחה נוספת ונחרצת שמפלגתו של גנץ היא שמאל לכל דבר - לא רק שמאל מדיני, אלא גם רשימת שמאל כלכלי".

גם בימין החדש הגיבו בביקורת על המהלך של גנץ, ואמרו כי הוא "הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע".

תגיות:אבי ניסנקורןחוסן לישראלבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה