חדשות בארץ

קצין מג"ב נפצע קל בגבול הרצועה, איראן חשפה צוללת חדשה

אבי ניסנקורן הצטרף לחוסן לישראל, אחמד טיבי נבחר למקום ה- 1 במפלגת תע"ל, ונשיא ארצות הברית הודיע כי יכריז על מצב חירום למימון בניית החומה בגבול עם מקסיקו. כל מה שחשוב לדעת

  • י"א אדר א' התשע"ט
אא

כ- 11,000 פלסטינים התפרעו אתמול אחרי הצהריים במספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. הם יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. בנוסף, הושלכו מספר מטענים ורימונים לעבר הגדר והכוחות שפעלו בסמוך. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 20 פלסטינים נפצעו מירי החיילים.

במהלך ההתפרעויות האלימות נפצע קצין ביחידת המסתערבים של מג"ב באורח קל מרסיס שפגע ברגלו כתוצאה ממטען צינור שהשליכו מחבלים לעבר כוח מג"ב. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון, והיום שוחרר לביתו במצב טוב.

פלסטיני שחצה אתמול את גדר המערכת מצפון הרצועה לשטח ישראל נתפס על ידי חיילי צה"ל. לא היה עליו נשק, והוא הועבר לחקירה.

כוח צה"ל זיהה היום לפני הצהריים שני חשודים שהתקרבו לגדר המערכת מדרום רצועת עזה, חיבלו בגדר וחצו לשטח ישראל. החיילים ביצעו ירי הרחקה והמחבלים חזרו לשטח הרצועה.

איראן חשפה היום צוללת חדשה העונה לשם "פאתח". שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, טען כי מדובר בצוללת מתקדמת למטרות הגנה והתקפה, וכי זו הצוללת הראשונה שאינה מבוססת על צוללות זרות. לדבריו, הצוללת תיכנס בקרוב לשירות מבצעי.

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, האשים היום את המדינות שהשתתפו בוועידת ורשה בקונספירציה נגד איראן וארגונו. נסראללה מיקד את חיציו נגד מדינות ערב ששלחו נציגים לוועידה. לדבריו, מדובר במדינות הכופרות באסלאם והמהוות "כלים בידי ארצות הברית וישראל".

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, השווה אתמול את המשטר האיראני לנאצים. בתדרוך שהעניק לעיתונאים בטרם המריא מפולין לארצות הברית, התייחס פנס לביקור שערך היום במחנה ההשמדה אושוויץ, ואמר כי איראן "משתמשת באותה שנאה אנטישמית מתועבת שהובילה את הנאצים באירופה". הבכיר האמריקני הוסיף כי ביקורו במחנה ההשמדה חיזק את נחישותו להיאבק באיראן.

התבטאות מדינית מפתיעה: שר החוץ של פקיסטן, שאח' מחמוד קורישי, אמר כי ארצו מעוניינת בקידום היחסים עם ישראל, ולדבריו "זוהי שאלה של המצב המדיני באזור". קורישי הגיע לוועידת הביטחון הנערכת במינכן, ובראיון לכתב "מעריב", גדעון קוץ, הוא אמר כי התקדמות בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני תסייע לקידום יחסי ארצו עם ישראל. "אנחנו מאחלים כל טוב לישראל", הוסיף קורישי, "יש לנו ידידים רבים באזור והיינו רוצים שתצטרפו אליהם".

מפלגת חוסן לישראל הודיעה על הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשורותיה. ניסנקורן, המכהן כיו"ר ההסתדרות מזה 5 שנים, יעזוב את תפקידו וישובץ ברשימת מועמדי חוסן לישראל לכנסת. ככל הנראה הוא ימוקם במקום השלישי, אחרי גנץ ומשה יעלון. גנץ אמר כי "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ב- 9 באפריל והוא מנהיג חברתי חשוב. יחד עם ניסנקורן, שהצליח במאבק להעלאת שכר המינימום ופעל להעלאה משמעותית בשכר הממוצע במשק, תוביל חוסן לישראל את המלחמה ביוקר המחיה שהפך בלתי נסבל ובהגדלת ההכנסה הפנויה למיליוני משפחות מעמד הביניים". ניסנקורן מצידו אמר כי יעזוב את ההסתדרות "בלב כבד": "אני אוהב את כמעט מיליון העובדים אשר שירתי בנאמנות כמעט כל חיי הבוגרים, אך מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הבחירות ב- 2019 הן גורליות, ואני לא יכול לעמוד מנגד".

שר המדע אופיר אקוניס (ליכוד) אמר הערב כי הצטרפותו של ניסנקורן לחוסן לישראל מהווה "הוכחה נוספת ונחרצת שמפלגתו של גנץ היא שמאל לכל דבר - לא רק שמאל מדיני, אלא גם רשימת שמאל כלכלי". בימין החדש הגיבו כי "גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכל. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע".

מפלגת תע"ל (התנועה הערבית להתחדשות) בחרה אתמול את מועמדיה לכנסת. למקום ה- 1 נבחר פה אחד אחמד טיבי, ואחריו שובץ אוסאמה א-סעדי. כזכור, תע"ל פרשה בחודש שעבר מהרשימה המשותפת והודיעה כי תרוץ לבד בבחירות.

תחזית מזג האוויר

הלילה ירדו גשמים מדי פעם, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף. ייתכנו סופות רעמים בודדות.

מחר (ראשון) ירדו גשמים מקומיים, בעיקר בצפון הארץ. ייתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני ימשיכו לרדת גשמים מקומיים, מצפון הארץ ועד הנגב. ייתכנו סופות רעמים יחידות. ימשיך להיות קר מהרגיל לעונה.

ביום שלישי ירדו גשמים מקומיים קלים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. הטמפרטורות יעלו במקצת אך יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:אבי ניסנקורןמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה