חדשות בארץ

נתניהו: נשבר טאבו ביחסים עם מדינות ערב

בשיחה עם כתבים אמר ראש הממשלה כי מרבית שרי החוץ הערביים שהשתתפו בוועידה הבינלאומית בוורשה דיברו בבוטות נגד איראן ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה

נתניהו בוועידת ורשה, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו בוועידת ורשה, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם כתבים, בסיום הוועידה הבינלאומית לשלום וביטחון במזרח התיכון שנערכה בוורשה.

בוועידה השתתפו שרי חוץ ערביים, חלקם ממדינות המפרץ, ונתניהו הגדיר את ישיבתו עמם יחד בגלוי ואת הדיונים שערך עמם בדלתיים סגורות כשבירת טאבו. הוא הביע סיפוק מ'יישור הקו' עם ישראל בכל הנוגע לאיום האיראני, שבא לידי ביטוי בהתבטאויותיהם של הבכירים הערביים: "קרה פה משהו. הגיעו לוועידה חמישה שרי חוץ ערביים. ארבעה מתוכם דיברו בצורה בוטה נגד איראן ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה. הם דיברו על כך שהסוגיה הפלסטינית היא שעמדה בעבר בראש סדר היום ואילו היום הסוגיה האיראנית היא המרכזית ביותר כי איראן מאיימת על עצם הקיום שלנו".

"כשדיברתי אתמול במושב הסגור, הם לא קמו והלכו, הם ישבו והקשיבו. הם אמרו שהם רוצים המשך מעשי למפגש הזה. יש הצעות להמשך, שלא אפרט אותן".

ראש הממשלה ציין כי סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, יצא בחריפות נגד מדינות אירופה ומנגנון הסחר שעל הקמתו הכריזו במטרה לעקוף את הסנקציות האמריקניות על איראן. הוא הוסיף כי שרי החוץ הערביים הבהירו לעמיתיהם האירופיים כי הסכם הגרעין ממריץ את תוקפנותה של איראן ופוגע בכך ביציבותו של המזרח התיכון.

ראש הממשלה התייחס בדבריו לראיון שהעניק הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל לחדשות 13, בו שלל את האפשרות להתקדם ביחסי ישראל וסעודיה מבלי שתחול התקדמות במשא ומתן עם הפלסטינים. "מעולם לא אמרתי שנשיג הסכמי שלום עם מדינות ערב לפני שנגיע לפתרון עם הפלסטינים", הדגיש נתניהו, "אבל אנחנו מתקדמים כל הזמן ביחסים עם מדינות המפרץ. אפשר להתקדם בנורמליזציה עם העולם הערבי גם ללא התקדמות עם הפלסטינים".

נתניהו ציין את התמיכה האמריקנית המוחלטת בפעולות שישראל נוקטת על מנת למנוע את התבססותה של איראן בסוריה. בהתייחסו לתקיפה הישראלית בקוניטרה בתחילת השבוע, אמר נתניהו כי הותקפו עמדות של חיזבאללה ואיראן בסמוך לגבול עם ישראל. הוא דחה את הביקורת שנשמעה בישראל – בין היתר מצדו של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ – על שהוא שבר את מדיניות העמימות בנוגע למתקפות הישראליות בשטח סוריה: "לא הייתי חושף דברים שהם לא יודעים. מה שאנו עושים בחשאי – יישאר חשאי. כשאנחנו מעלים מטוסים לאוויר, הם יודעים היטב שזה אנחנו, אין בעיה של חשיפת מקורות. יש לנו מדיניות ברורה להמחיש את נחישותנו למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה".

תגיות:איראןמדינות ערב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה