חדשות יהדות

"השבת שומרת": הרב בדק את העירוב – ולכד מחבלים

הרב איתן שנרב, רב גדוד במילואים, יצא לסיור מסביב למוצב בשומרון כדי לבדוק את כשרותו של העירוב. במהלך הבדיקה הוא זיהה באחד המדרונות שני פלסטינים שתצפתו על המוצב. הרב הזעיק את כיתת הכוננות, שיצאה לפעולה מהירה שהובילה, בחסדי שמיים, לתפיסת המחבלים על כלי נשקם

תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הרב איתן שנרב, רב גדוד במילואים המשרת בחטיבת אלכסנדרוני, הצליח – בחסדי שמיים מרובים – לסכל שלשום (שלישי) פיגוע חדירה למוצב בחטמ"ר שומרון, סמוך ליישוב הר ברכה.

במסגרת שירות המילואים שלו בגדוד, הנמצא כעת חודש של תעסוקה מבצעית בגזרה, הגיע הרב שנרב למוצב יחד עם עוזרו כדי לבדוק את תקינות העירוב לקראת השבת. במהלך הבדיקה, הקיפו השניים את המוצב תוך כדי סיור במדרונות שמתחת לעמדות. לקראת סיום, הבחין הרב פתאום בשני פלסטינים שנמצאים באחד המדרונות ועורכים תצפית על המוצב.

"הם התחבאו מאחורי סלע, אחד יוצא, השני מסתתר, וככה הם מתצפתים מכל הכיוונים", סיפר הרב בראיון לערוץ 7. עוזרו נשאר לתצפת על החשודים והרב הזעיק את כיתת הכוננות: "הם עשו פעולה יפה מאוד. בתוך דקות הם אגפו אותם משמאל והפתיעו אותם מהמארב. המחבלים פשוט לא הספיקו להתנגד. ברגע שהם הרימו ידיים נפלו להם הנשקים והסכינים".

"השבת שמרה עלינו. אם אנחנו שומרים על השבת, השבת גם שומרת עלינו. העירוב, הכשרות ומצוות אחרות שומרים על החיילים ועל כל עם ישראל", סיכם הרב שנרב.

לאחר התקרית, לא זנח הרב את המשימה שהובילה אותו לזיהוי המחבלים. הוא סיים את בדיקת העירוב, שנמצא כשר.

הרב שנרב קיבל הבוקר תעודת הערכה על פעילותו ועירנותו בזיהוי חוליית המחבלים. על התעודה חתומים מפקד אוגדת הגליל, תא"ל רפי מילוא, מפקד חטיבת אלכסנדרוני, אל"מ חזי נחמה, ומפקד הגדוד, סא"ל שילה אדלר.

אדלר, שסיים בשנה שעברה את תפקידו כמנכ"ל מועצת יש"ע, אמר: "זו זכות לגדוד לשרת בגזרה המאתגרת והחשובה הזו. הגדוד יוזם, מוביל ופועל על מנת לסכל פעילות עוינת כנגד ההתיישבות ומדינת ישראל. אני גאה בלוחמי הגדוד שבזמן כה קצר סיכלו ומנעו שני ניסיונות פיגוע בגזרת השומרון".

מפורום רבנים במילואים נמסר: "אנו מברכים את הרב רס"ר איתן שנרב על תפיסת המחבלים בסייעתא דשמיא. מסירות הנפש של הרבנים הצבאיים בשטח על מצוות השבת הינה אחת מאושיות הרוח והיהדות בצה"ל וחוסנו המבצעי".

תגיות:עירובשבתפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה