חדשות בארץ

ישראל תרכוש מאיטליה 7 מסוקי אימון מתקדמים ב- 157 מיליון דולר

המסוקים, המיועדים לבית הספר לטיסה של חיל האוויר, יחליפו בהדרגה את מסוקי הסייפן הוותיקים. במסגרת העסקה, התחייבה ממשלת איטליה לבצע רכש ביטחוני בישראל בהיקף דומה

חתימת ההסכם (צילום: דוברות משרד הביטחון)חתימת ההסכם (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל) אודי אדם, חתם הבוקר (חמישי) עם מנכ"ל משרד ההגנה האיטלקי, ניקולו פלספרנה, על הסכם בין שתי המדינות לרכישת 7 מסוקי אימון מתקדמים עבור בית הספר לטיסה של חיל האוויר.

בטקס החתימה בקריה בתל אביב השתתפו ראש מנהל הרכש של משרד ביטחון, אבי דדון, ראש משלחת הרכש בארצות הברית, דובי לביא, ובכירים נוספים.

שבעת מסוקי האימון החדשים מסוג AW119KX יחליפו בהדרגה את מסוקי הסייפן (בל 206) הוותיקים, הנמצאים בשירות בחיל האוויר מאז שנות ה- 70. המסוקים האיטלקיים מיוצרים על ידי חברת "לאונרדו" האיטלקית ומשרתים בעשרות משטרות וארגוני ביטחון ברחבי העולם.

היקף העסקה נאמד ב- 157 מיליון דולר, והוא כולל גם תמיכה ואחזקה ל- 20 שנה. במסגרת העסקה, שאושרה על ידי ועדת השרים להצטיידות, התחייבה ממשלת איטליה לבצע רכש ביטחוני בישראל בהיקף דומה.

מדובר בעסקת המשך לעסקת התמורות בין ממשלות ישראל ואיטליה, שנחתמה בשנת 2011, ושבמסגרתה רכש משרד הביטחון הישראלי 30 מטוסי אימון בתמורה לרכישה איטלקית של לוויין תצפית ושני מטוסי התראה מתוצרת ישראל. מטוסי האימון (ה'לביא') של חיל האוויר יוצרו אף הם על ידי חברת "לאונרדו". הם טסו עשרות אלפי שעות עד כה ונחשבים להצלחה גדולה.

ממשרד הביטחון נמסר כי ההסכם שנחתם היום מהווה ביטוי נוסף ליחסים הביטחוניים והכלכליים ההדוקים בין ישראל ואיטליה.

צילום הדמיה של המסוק (קרדיט: דוברות משרד הביטחון)צילום הדמיה של המסוק (קרדיט: דוברות משרד הביטחון)

תגיות:איטליהמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה