חדשות בעולם

רוחאני: ארצות הברית וישראל עומדות מאחורי הפיגוע נגד אנשי משמרות המהפכה

הארגון הסוני "ג'יש אל-עדל" קיבל עליו את האחריות לפיגוע התופת אמש בדרום-מזרח איראן, בו נהרגו עשרות אנשי משמרות המהפכה האיראניים. באיראן מאשימים את ישראל וארצות הברית

רוחאני (צילום: שאטרסטוק)רוחאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

עשרות אנשי משמרות המהפכה האיראניים נהרגו אתמול (רביעי) בפיגוע שהתרחש במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן שבדרום-מזרח איראן. מחבל מתאבד פוצץ מכונית תופת בכביש שבין הערים זהדאן וח'אש, בסמוך לאוטובוס שהסיע את אנשי המשמרות. על פי הנתונים שנמסרו על ידי המשמרות, 27 מאנשיהם נהרגו ו- 13 נוספים נפצעו.

"ג'יש אל-עדל" (צבא הצדק) – ארגון סוני מיליטנטי, הנאבק למען מתן זכויות למיעוט הבלוצ'י באיראן המהווה רוב במחוז – קיבל עליו את האחריות לפיגוע. מדובר בפיגוע שלישי של הארגון האתני הבדלני באזור בתוך שבועיים. בשני הפיגועים הקודמים נהרג לוחם של משמרות המהפכה.

נשיא איראן חסן רוחאני האשים היום את ארצות הברית, ישראל ומדינות במפרץ המשתייכות לציר הסוני בהובלת סעודיה באחריות לפיגוע. "פשע זה הינו כתם נוסף בהיסטוריה האפלה של נותני החסות העיקריים לטרור בבית הלבן ובתל אביב ושל סוכניהם האזוריים. השורש העיקרי של הטרור באזור שלנו הוא ארצות הברית והציונות, ולמרבה הצער גם חלק מהמדינות העשירות בנפט באזור הן תומכות פיננסיות של הטרור", אמר רוחאני לכתבים בטהראן. "אנחנו ננקום את דמם של השהידים שלנו".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, קישר את הפיגוע לוועידה הבינלאומית המתקיימת בוורשה, שבמוקד דיוניה עומד האיום האיראני על יציבותו של המזרח התיכון. "האם זה מקרה שאיראן הוכתה על ידי הטרור באותו יום בו החל הקרקס בוורשה?", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו.

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, גינה אמש בחריפות את הפיגוע ואמר כי הארגון שביצע אותו מקבל "תמיכה צבאית ופיננסית ממדינות אזוריות מסוימות". הוא הוסיף כי המודיעין האיראני וכוחות הצבא ינקמו את דמם של ההרוגים: "התקפות בלתי הומניות אלו רק יגבירו את נחישותן של האומה והממשלה האיראניות להמשיך במאבקן נגד הטרור באזור".

ואילו עלי פדאוי, בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, איים כי המשמרות לא יסתפקו בתגובה בתוך גבולותיה של איראן: "כמו בעבר, האויבים יקבלו תגובה נחושה מאוד מהמשמרות".

בחודש ספטמבר שעבר ספגו משמרות המהפכה מכה קשה בפיגוע שהתרחש בעיר אהואז, בירת מחוז חוזסטאן שבדרום-מערב המדינה, בו מתגוררים בני המיעוט הערבי. חמושים פתחו בירי במהלך מצעד צבאי לציון יום השנה ה- 38 לפרוץ מלחמת איראן-עיראק. 29 בני אדם נהרגו בפיגוע ועוד עשרות נפצעו. בנוסף לחיילים ממשמרות המהפכה האיראניים, נהרגו גם אזרחים, בהם נשים וילדים. את האחריות לפיגוע קיבלו - בנפרד - ארגון דאע"ש ו"ההתנגדות הלאומית של אהואז", ארגון ערבי אנטי-משטרי, אך באיראן האשימו את ישראל וארצות הברית. שר החוץ האיראני זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טרוריסטים שאומנו וחומשו על ידי משטר זר תקפו באהואז. איראן מטילה את האחריות על ארצות הברית ותגיב במהירות ובהחלטיות". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב באומרו כי מדובר בהאשמה מגוחכת.

תגיות:איראןישראלחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה