חדשות בארץ

סקר חדש: העבודה מזנקת, חוסן לישראל נחלשת

בסקר, שפורסם בכאן רשת ב', מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי זוכה ל- 11 מנדטים, בעוד מפלגות הליכוד וחוסן לישראל נחלשות ב- 2 מנדטים. מפלגות הימין הדתי ייכנסו לכנסת רק במידה וירוצו ברשימה משותפת

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הבוקר בכאן רשת ב' מלמד כי הפריימריז במפלגת העבודה, שנערכו בתחילת השבוע, העניקו לה מומנטום חיובי והקפיצו אותה לתוצאה דו-ספרתית של מנדטים.

על פי הסקר, שנערך אמש על ידי חברת Direct Polls, לו הבחירות היו מתקיימות היום, העבודה הייתה מקבלת 11 מנדטים – התחזקות של 5 מנדטים לעומת הסקר הקודם של חברה זו שנערך לפני שבוע.

הליכוד יורד בסקר הנוכחי בשני מנדטים, אך עם 30 המנדטים שהוא מקבל הוא נותר עדיין המפלגה הגדולה ביותר. גם חוסן לישראל נחלשת בשני מנדטים ומקבלת 20 בלבד. יש עתיד של יאיר לפיד מתייצבת על 11 מנדטים.

הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד מטפס מ- 7 מנדטים ל- 10. יהדות התורה עולה בשני מנדטים – מ- 5 ל- 7. ש"ס נותרת עם 5 מנדטים.

ישראל ביתנו מתחזקת במנדט ומקבלת 6 מנדטים. תע"ל של אחמד יורדת במנדט – ל- 6. הרשימה המשותפת נשארת עם 6 מנדטים.

מרצ, שמקיימת היום פריימריז לבחירת מועמדיה לכנסת, נושקת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו בסקר הקודם. כך גם כולנו של שר האוצר משה כחלון, שמחוזר לאחרונה באינטנסיביות על ידי חוסן לישראל, אך אמר אמש לכאן חדשות כי לא יחבור לבני גנץ וירוץ "עד הסוף לבד".

הבית היהודי והאיחוד הלאומי זוכות ל- 5 מנדטים במידה ויגיעו להסכם על ריצה משותפת. על פי הסקר, ריצה נפרדת של כל אחת מהן תותיר את שתיהן מחוץ לכנסת. מפלגת עוצמה יהודית נמצאת במרחק רב מתחת לאחוז החסימה, וכך גם התנועה של ציפי לבני וגשר של אורלי לוי אבקסיס.

הסקר בדק כיצד איחוד בין גנץ ללפיד וחבירה של מפלגות הימין הדתי – הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ויחד של אלי ישי – ישפיעו על תוצאות הבחירות. על פי הנתונים, רשימה משותפת של חוסן לישראל ויש עתיד תקבל 29 מנדטים – 6 מנדטים פחות מאשר הניב איחוד זה בסקר הקודם. חיבור מפלגות הימין הדתי יכניס את כולן לכנסת עם 7 מנדטים. במקביל, הליכוד יזנק ל- 34 מנדטים, הימין החדש ירד ל- 8, ישראל ביתנו תרד ל- 5, וכולנו תרד אל מתחת לאחוז החסימה. מפלגת העבודה תרד קלות ל- 10 מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה