חדשות בארץ

היועץ של גנץ: לא תהיה התנתקות חד-צדדית

בראיון לגלי צה"ל אמר רונן צור כי "הסדר מדיני הוא סיפור אחד", אך לא יהיה פינוי חד-צדדי של יישובים ביהודה ושומרון. הוא הבהיר כי חוק הלאום לא ישונה, אולם חוסן לישראל מתחייבת לשבת עם ראשי העדה הדרוזית ולהגיע עמם לפתרון

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

רונן צור, יועצו האסטרטגי של בני גנץ, אמר הבוקר (רביעי) כי מפלגת חוסן לישראל לא תפעל לפנות יישובים ביהודה ושומרון באופן חד-צדדי, שלא במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים.

בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל, התייחס יועצו של גנץ לסרטוני התעמולה שפורסמו אתמול על ידי חוסן לישראל, בהם הותקף ראש הממשלה בנימין נתניהו על תמיכתו בעבר בתוכנית ההתנתקות. הוא נשאל האם גנץ מתחייב שלא לפנות יהודים מבתיהם, והשיב: "גנץ דיבר בצורה מאוד ברורה. הסדר מדיני שנשען על הסכמות בין צדדים הוא סיפור אחד, פינוי חד-צדדי וגירוש או פינוי בכוח במסגרת התנתקות זה דבר אחר שגנץ אמר בצורה מפורשת שלא יקרה". צור סירב לענות לשאלה מהי עמדתה של חוסן לישראל ביחס לבנייה ביישובים ביהודה ושומרון, והסתפק באמירה כי "התוכנית המדינית-ביטחונית, שכוללת התייחסות לנושא של בנייה בהתנחלויות" תפורסם על ידי גנץ בהמשך מסע הבחירות.

כזכור, בראיון ל"ידיעות אחרונות" שפורסם בסוף השבוע שעבר, אמר גנץ כי ההתנתקות הייתה "מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים". בהודעת הבהרה שהוציאה חוסן לישראל לאחר מכן נאמר כי "כי בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד-צדדיות הנוגעות לפינוי יישובים, וסוגיית הלקחים שבראיון התייחסה לחשיבות מניעת קרע בעם והקפדה על עוגנים ביטחוניים קשיחים בכל מדיניות עתידית".

בהתייחסו לסוגיית חוק הלאום, הבהיר צור כי חוסן ישראל מתחייבת לתקן את הפגיעה בדרוזים שיוצר החוק, אך לא תשנה את נוסחו: "אחרי הבחירות נשב עם ראשי העדה הדרוזית ונגיע לפתרון. חוק הלאום הוא חוק שקובע שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. זה חוק מאוד חשוב, והעקרונות שלו יישארו כפי שהם, הנוסח שלו יישאר כפי שהוא".

תגיות:חוסן לישראלבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה