חדשות בארץ

בבית היהודי החליטו: העיתונאית יפעת ארליך תשוריין במקום השלישי

המשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי עדיין לא הבשיל להסכם. אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים היא האם לצרף את מפלגת עוצמה יהודית לרשימה במסגרת בלוק טכני

הרב רפי פרץ, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב רפי פרץ, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המועצה הציבורית שהוקמה על ידי מפלגת "הבית היהודי" החליטה לבחור את עיתונאית "ידיעות אחרונות", יפעת ארליך, למקום השלישי ברשימה המיועד לשריון עבור אישה.

ההחלטה התקבלה לאחר קשיים רבים במציאת אישה מהציונות הדתית שתסכים להימנות על רשימת הבית היהודי לכנסת. השם החם האחרון שעלה אתמול בהקשר זה היה שמה של פרח לרנר, יועצתו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו. לרנר דחתה את ההצעה, בדומה לעיתונאית שרה ב"ק שסירבה בתחילת החודש להצעה להצטרף לחיים הפוליטיים.

בהודעה שפרסמה המועצה הציבורית נאמר כי "יפעת היא תוספת כוח משמעותית לבית היהודי ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית".

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב על הבחירה בארליך: "יפעת היא עיתונאית מוצלחת עם השפעה רבה.  אין לי ספק שהיא תדע לחבר קהלים רבים ונוספים למפלגה.  הבית היהודי זה הבית של הציונות הדתית, על כל גווניה. יחד עם יפעת והנבחרת המצוינת של הבית היהודי נמריא גבוה".

ארליך בת ה- 41 זכורה כמי שהתגוררה בעבר במאחז עמונה. היא גרה כיום ביישוב עפרה.

מיקומה הסופי של ארליך ברשימת המועמדים ייקבע בהתאם להסכמות שיושגו בין הבית היהודי בין גורמים פוליטיים נוספים בימין הדתי על חבירה וריצה משותפת לכנסת. באתר ערוץ 7 פורסם הבוקר, המשא ומתן עם האיחוד הלאומי – השותפה הטבעית לשלב כוחות עם הבית היהודי – טרם הבשיל להסכם. על פי הדיווח, למרות לילה ארוך של דיונים לא הושגה התקדמות בנקודות המחלוקת. אחד מהקשיים נעוץ בשאלה האם לצרף את מפלגת עוצמה יהודית לאיחוד הפוליטי. יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', מתעקש על צירופה של עוצמה יהודית במסגרת של בלוק טכני, וזאת כדי למנוע איבוד קולות רבים, אך בבית היהודי מסרבים לדרישה. המשא ומתן בין הצדדים אמור להתחדש היום.

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019האיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה