סיפורים אישיים

"אמרתי תודה, וקיבלתי ביום אחד שלוש הצעות שידוך - אחרי שנה של 'יובש'"

עד כמה משפיעה התודה בעולם השידוכים? סיפורה של חברתי ישפוך אור ויעודד אתכם להתחיל לומר תודה גם על מה שפחות הולך

אא

לאחרונה תינתה באוזניי חברה מיואשת שנמצאת כבר שנים רבות בשידוכים את צערה, וסיפרה כי זה זמן רב שלא זורמות אליה שום הצעות שידוכים. "אני מתחילה להתגעגע אפילו להצעות הלא מתאימות", היא סיננה מבין שיניה כשהבינה שהזמן עובר, ושום הצעה נורמלית לא נראית באופק. 

היא כמובן אמרה את זה באירוניה, אבל הכאב עמד בעינו ויכולתי להרגיש בו גם מבעד לאפרכסת. 

לשאלתי מדוע לא ניסתה ליזום הצעות, השיבה חברתי כי היא דווקא כן ניסתה - אבל זה לא צלח, וכך יצא שלמעלה משנה היא לא יצאה אפילו לדייט אחד. 

אחרי שחשבתי וחככתי בדעתי מה לומר לה, נצנץ לפניי פתאום היהלום. "תודה, זה כל מה שאת צריכה לעשות עכשיו. תגידי תודה על זה שאין לך הצעות נורמליות, וכשאת אומרת את זה, תשתדלי גם להרגיש את זה", אמרתי לה. "תגידי תודה על זה שאין לך הצעות, תגידי תודה על זה שעוד לא התחתנת, תגידי תודה על כל ההצעות הנוראיות שנפגשת איתן עד עכשיו. פשוט תתחילי להיות אסירת תודה - לכבול את עצמך בכוונה תחילה בשלשלאות של תודה".

וכך היה. 

חברתי התחילה לומר תודה, ושמה את כל הטרדות בצד. במשך כמה ימים התמקדה אך ורק באמירת תודה מכל הלב על כל מה שמעיק, מצער ומכאיב לה בשידוכים וראה זה פלא - ביום אחד הגיעו שלוש הצעות בבת אחת, שאת כולן היא מתכוונת לבדוק ברצינות.

"תאמיני לי, אני הולכת לפרסם את התודה הזו שלך לכל מי שאני מכירה", היא אמרה לי היום בחיוך מפה לאוזן. "זה עובד, אני בהלם. לא רק שזה עזר לי לראות את חצי הכוס המלאה, זה הביא אליי הצעות רלוונטיות וטובות אחרי הרבה חודשים של 'יובש'. תודה לך הקב"ה על התודה, ותודה על ההצעות ששלחת אליי", היא סיכמה. 

תגיות:שידוךתודהמעלההצעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה