חדשות יהדות

קהילת ישורון שבבואנוס איירס נפרדת מאביה-רבה, הרב יחזקאל שלום לוי זצ"ל

בשבוע שעבר נפטר הרב יחזקאל שלום לוי זצ"ל, רב קהילת ישורון בבואנוס איירס ונשיא מוסדות "אור יחזקאל" שבמודיעין עילית. קווים לדמותו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יחזקאל שלום לוי זצ"ל, רב קהילת ישורון בבואנוס איירס ונשיא מוסדות "אור יחזקאל" במודיעין עילית ובמיאמי, נפטר בשבוע שעבר כשהוא בן 78. הוא נולד בעיראק לאביו, רבי יהודה זצ"ל, בר"ח שבט תש"א. כאשר היה בן 8 בלבד עלה לארץ ישראל, וכאשר הגיע זמנו ללמוד בישיבה קטנה – החל ללמוד בישיבת איתרי בחדרה, אצל הרב פרלמוטר זצ"ל והרב גלינסקי זצ"ל. לאחר מכן למד גם בישיבת לומז'ה שבפתח תקווה.

כאשר נישא, עבר לגור ברמת גן, שם למד בכולל של הרב שבתי יגל זצ"ל, ובמקביל החל לפעול לקירוב רחוקים בסביבתו במסירות נפש של ממש. הוא חיזק רבים בשמירת שבת וכיוון אותם לקיום מצוות ולתורה.

בגיל 27 בלבד נקרא הרב יחזקאל שלום לוי לשליחות בדרום אמריקה. הוא קבע את מושבו בבואנוס איירס שבארגנטינה, והחל את דרכו שם כמגיד שיעור בישיבת "חפץ חיים". אשתו הרבנית לימדה בסמינר בית יעקב בארגנטינה, ויחד הם פעלו לקרב את צעירי המקום אל היהדות. לאחר תקופה עבר לכהן כראש קהילת ישורון, בשכונת פלרמו שבבואנוס איירס. הקהילה במקום מנתה רק עשרות בודדות של מתפללים, והרב החל לעבור בעצמו מבית לבית, כדי לעודד ולדרבן משפחות יהודיות להצטרף אל הקהילה ולהתקרב לאביהם שבשמים. המאמץ נשא פרי, והקהילה הקטנה דאז מונה היום כ-2000 משפחות. עבור המשפחות הללו פעל הרב לבנות מוסדות חינוך לילדים ולילדות, ישיבה קטנה וגדולה, סמינר לבנות וגם כולל לאברכים.

ראשי ישיבות מכל רחבי העולם, שנדדו כדי לגייס תרומות עבור מוסדותיהם, שהו דרך קבע בביתו של הרב יחזקאל שלום לוי. הרב קבל את פניהם בהערכה רבה, וביתו היה תמיד בית ועד לחכמים. בעצמו הקים במקום בתי חסד עבור נזקקים ועבור שלוחים, ופעל בקהילה בהארת פנים ובאהבת ישראל גדולה.

בעשרים השנים האחרונות הקים הרב יחזקאל שלום לוי מוסדות וקהילות במספר מקומות אחריםץ הוא הקים את מוסדות "נתיבי עזרא" במיאמי, אותם מנהיג בנו, הרב אבישי לוי שליט"א. הוא הקים גם את מוסדות "אור יחזקאל" במודיעין עילית, הכוללים ישיבה, בית כנסת וכולל אברכים. בניו מנהיגים את המוסדות: הרב עזרא לוי משמש כראש הישיבה, הרב דוד לוי משמש כראש הכולל והרב איתמר הוא המשגיח הרוחני של הישיבה.

הרב יחזקאל שלום לוי זצ"ל היה כיוון את כל תלמידיו לשלוח את בניהם לישיבות תורניות, ולשמור אותם בחינוך תורני. הרב זצ"ל היה אהוב על גדולי ישראל. הוא היה בקשר קרוב במיוחד עם מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, והתייעץ עמו רבות.

הרב יחזקאל שלום לוי החזיר את נשמתו לבוראו בשבוע שעבר במפתיע, ובני קהילתו, להם היה כאב אהוב במשך כמעט 50 שנה, ביכו את לכתו. הלוויה החלה בבואנוס איירס, שם ספדו לו ראשי הקהילות המקומיות, ולאחר מכן הוטס ארונו לארץ, למודיעין עילית, והלוויה יצאה מהעיר ביום שישי לכיוון הר המנוחות בירושלים.

הרב יחזקאל שלום לוי הותיר אחריו את בניו, המשמשים, כאמור, במוסדות הרבים שהקים, וגם את חתניו – הרב יחיאל פנחסי, מרבני ישיבת "אור אברהם" בבני ברק; הרב חזקיה סלים, מרבני ישיבת "מאור התורה" בירושלים;, והרב יצחק עדס, מרבני ישיבת "אור יחזקאל" במודיעין עילית.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:הרב יחזקאל שלום לויפטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה