חדשות יהדות

חוקרים טוענים: "מצאנו את המקום המדויק שבו חצו משה רבנו ועם ישראל את ים סוף"

מחקר חדש 'על שם תומאס הקדוש' שבוצע על ידי נוצרים, טוען כי מצא את המיקום המדויק שבו חצו בני ישראל את ים סוף - דרך שתחילתה בנואיבה, עוברת באילת ומגיעה להר ג'בל אל לווז שבערב הסעודית. מה עוד גילו החוקרים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה שנים שהיסטוריונים וחוקרים אחרים מנסים להתחקות אחר ראיות שיאמתו את סיפור יציאת מצרים וישפכו עליו אור מסוג קצת אחר.

מחקר חדש טוען כי מצא את המיקום המדויק שבו חצו בני ישראל את ים סוף - דרך שתחילתה בנואיבה, עוברת באילת ומגיעה להר ג'בל אל לווז שבערב הסעודית. 

אחד העומדים בראש המחקר הוא אנליסט בשם ריאן מאורו שגילה את ממצאיו בסרט תיעודי בשם 'למצוא את הר סיני: הר סיני האמיתי בערב הסעודית'. בסרט טוענים מאורו והקולגות שלו כי הר ג'בל אל לווז אינו אלא הר סיני שאליו עשו בני ישראל את דרכם אחרי חציית ים סוף, כאמור דרך נואיבה. "בנקודה הזאת בני ישראל נתקעו עם הרים משני הצדדים. הים האדום מולם וצבאו של פרעה מאחוריהם", מסביר מאורו. 

לדבריו, "באופן מדהים לחלוטין, קיים נתיב מעבר מתחת למים שרוחבו כ-13 ק"מ - ממצרים ועד לערב הסעודית, מה שיכול בעצם לאפשר ל-3 מיליון נפשות לעבור דרכו בבטחה. הדרך אינה תלולה מדי, ובני ישראל יכלו לעבור דרכה בקלות אם הים נחצה לשניים", סיכם. 

מכתבה שפורסמה ב'דיילי מייל' הבריטי עולה כי החוקרים מצאו הוכחות רבות במקום שעולות בקנה אחד עם הסיפור המקורי. כך למשל הם טוענים כי צורות האלמוגים הפזורים בקרקעית הים באזור - מזכירות כעין צורת מרכבות, וכי אפילו המערות במקום שופעות ציורי עגלים שמזכירים את עגל הזהב במקורות. 

תגיות:ים סוףמשה רבנומחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה