חדשות בארץ

סקר חדש: העבודה עולה ב- 3 מנדטים, גנץ יורד

על פי תוצאות הסקר, שפורסם בחדשות 13, הבחירות המקדימות שנערכו אתמול במפלגת העבודה מעניקות לה מומנטום קל. ריצה משותפת של העבודה ומרצ לכנסת תוסיף להן מנדט אחד בלבד

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 13 מלמד כי הבחירות המקדימות שנערכו אתמול במפלגת העבודה מחזירות לה במעט את הצבע ללחיים.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, העבודה מטפסת לאחר הפריימריז ב- 3 מנדטים, מ- 5 ל- 8, לעומת הסקר הקודם של פוקס שפורסם ביום חמישי שעבר. חוסן לישראל של בני גנץ, לעומת זאת, יורדת ב- 3 מנדטים – מ- 24 ל- 21. הליכוד שומר על כוחו כמפלגה הגדולה ונותר עם 32 מנדטים.

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה במנדט אחד – ל- 11 בסך הכל. הימין החדש של בנט ושקד יורד במנדט אחד – ל- 8. יהדות התורה מזנקת מ- 5 ל- 7 מנדטים, וגם ש"ס עולה במנדט אחד ומקבלת 6 בסך הכל. המפלגות הערביות מקבלות יחד 13 מנדטים, אלא שהפעם תע"ל מובילה במגזר הערבי עם 7 מנדטים לעומת 6 מנדטים לרשימה המשותפת.

כולנו ומרצ עולות ל- 5 מנדטים, וישראל ביתנו נותרת על 4 מנדטים בלבד. הבית היהודי, שבסקר הקודם קיבל 5 מנדטים, אינו עובר בסקר הנוכחי את אחוז החסימה. גשר של אורלי לוי אבקסיס והתנועה של ציפי לבני נותרות אף הן מחוץ לכנסת, כמו בסקר הקודם.

הסקר בדק כיצד איחוד בין העבודה ומרצ היה משפיע על תוצאות הבחירות. מהנתונים עולה כי חבירה בין שתי המפלגות הייתה מוסיפה להן מנדט אחד במצטבר, והן היו מקבלות 14 מנדטים. יש עתיד הייתה יורדת בסיטואציה זו ל- 10 מנדטים. בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא היו חלים שינויים.

מתי טוכפלד דיווח היום בעיתון "ישראל היום", כי לאחרונה מתקיימים מגעים נמרצים בין חברי כנסת בעבודה לבין בכירי מפלגת מרצ במטרה להגיע להסכמה על הקמת גוף פוליטי חדש לקראת הבחירות, שבראשו לא יעמוד אבי גבאי. לאחר הבחירות המקדימות בעבודה, מגעים אלו צפויים לצבור כעת תאוצה, כאשר לשני הצדדים השותפים להם יש אינטרס 'לסגור עסקה': מחד, חברי כנסת רבים בעבודה שסיימו את הפריימריז במקומות לא ריאליים ישאפו לשפר את סיכוייהם להישאר בכנסת גם בקדנציה הבאה באמצעות התמקמות במקום גבוה ככל הניתן ברשימה המשותפת עם מרצ. מאידך, מצבה של מרצ בסקרים אף הוא אינו מזהיר, ומספר המנדטים שהיא מקבלת בהם קרוב מאוד לאחוז החסימה. איחוד הכוחות במחנה השמאל ישווק כמותג חדש המציג בשורה מרעננת, ועל פי סקרים שונים רשימה משותפת שכזו תוכל לזכות למספר דו-ספרתי של מנדטים.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה