חדשות בארץ

בפיקוח משקיפים: תוצאות הפריימריז בליכוד יוקלדו מחדש למחשב

בעקבות אי הסדרים שהתגלעו בתוצאות ההצבעות בבחירות המקדימות, החליטה ועדת הבחירות של הליכוד כי נתוני הסיכום של ההצבעות בקלפיות השונות יוזנו שוב למחשב, כשעל ההליך יפקחו משקיפים

קלפי בפריימריז של הליכוד בשבוע שעבר (צילום: David Cohen/Flash90)קלפי בפריימריז של הליכוד בשבוע שעבר (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ועדת הבחירות של הליכוד החליטה היום (שלישי) כי תוצאות ההצבעה בקלפיות הפריימריז שנערכו לפני שבוע יוקלדו מחדש למחשב. בנוסף הוחלט כי על ההליך יפקחו משקיפים, שיצפו בו באמצעות מסכים שיוצבו בחדר סמוך לאולם בו יוזנו התוצאות.

ההחלטה באה בעקבות אי סדרים שהתגלו בכ- 20 קלפיות ותלונות שהגישו מועמדים שונים לוועדת הבחירות. מבקר הליכוד, עורך הדין שי גלילי, דרש שלשום מוועדת הבחירות של הליכוד לספור מחדש את הקולות. במכתב ששלח לוועדה כתב גלילי כי קיימת "סתירה מוחלטת בין תוצאות הבחירות בהתאם לצילומי המשקיפים השונים בקלפיות". כזכור, הצבעתם של מתפקדי הליכוד בבחירות המקדימות נעשתה באופן ידני על גבי טפסים, ועל פי דיווחים שונים, בהקלדת נתוני הסיכום של ההצבעות בקלפיות אל המחשבים חלו שיבושים מהותיים, שייתכן וישפיעו על הסדר הסופי של רשימת מועמדי הליכוד לכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אתמול לבצע מחדש את הזנת התוצאות למחשב. בעקבות דרישתו של מבקר הליכוד, הורתה ועדת הבחירות להוסיף לתהליך את המשקיפים. עם זאת, יו"ר הוועדה, השופט בדימוס מנחם נאמן, דחה על הסף את הבקשה שהעלו בפניו 13 מועמדים לערוך ספירה חוזרת של כל הקלפיות. בראיון הבוקר לגלי צה"ל אמר נאמן כי לא היו זיופים בבחירות אלא "תקלות ואי סדרים" שנבעו מהשעות הרבות והמאוחרות בהן התבצע תהליך ספירת הקולות והזנתם.

ובתוך כך, נתניהו הודיע אתמול לבית הדין של הליכוד כי הוא מוותר על השיריון של מועמד מטעמו במקום ה- 21 ברשימה, ויסתפק בשיריון ראשון במקום ה- 28. שני השיריונים הנוספים, שמתפקדי הליכוד אישרו לנתניהו לבצע, יהיו בתחתית הרשימה, אחרי שיבוצם של נציגי המחוזות. נתניהו מסר כי צעדו זה נובע "מתוך הערכה לחברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר", שסיימו את הפריימריז במקום נמוך. השניים הביעו בפומבי את התמרמרותם על כך, ואף הגישו לבית הדין העליון של הליכוד עתירה בדרישה לבטל את השיריונים. ביטול השיריון במקום ה- 21 יקפיץ אותם קדימה – את ביטן למקום ה- 24 ואת זוהר למקום ה- 25. גם חבר הכנסת יואב קיש ייהנה מהחלטתו של נתניהו ויתקדם למקום ה- 21.

סאגה נוספת בתוצאות הפריימריז היא שאלת מיקומה של חברת הכנסת שרן השכל. בשל השיריון שהוקצה במקומות ה- 25 וה- 31 לנשים חדשות – שלא כיהנו בעבר בתפקידים של חברת כנסת, שרה או סגנית שר – נדחקה השכל למקום ה- 39. יחד עם מועמדים אחרים בפריימריז, היא עתרה לוועדת הבחירות של הליכוד בטענה כי בחירתה של אתי עטייה כנציגת מחוז דן ושיבוצה במקום ה- 23 ברשימה מייתרים את הצורך בשיריונה של קרן ברק במקום ה- 25 כאישה חדשה נוספת. השופט נאמן דחה את עתירתה של השכל, אך השכל הבהירה כי היא אינה מתכוונת לוותר ותעתור לבית הדין העליון של התנועה.

תגיות:הליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה