חדשות בארץ

מהמפרץ לאוניברסיטת חיפה: החלה הצבת העמודים הראשונים של הרכבלית

הרכבל התחבורתי הראשון בישראל, המוקם בחיפה, יחל לפעול באמצע השנה הבאה. לאורך תוואי הרכבל ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, שיחברו את מרכזית המפרץ, מסוף התחבורה הגדול בחיפה, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה

(צילום: משרד התחבורה)(צילום: משרד התחבורה)
אא

חברת "יפה נוף" החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבל המוקם בימים אלה בחיפה. מדובר ברכבל  שישמש – לראשונה בישראל – כאמצעי תחבורה ציבורית, שיתווסף לאוטובוסים, לרכבת ולמטרונית הפועלים במטרופולין חיפה.

הרכבל, שייקרא "רכבלית", יחבר את מרכזית המפרץ – המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, הממוקם באזור הצ'ק פוסט – עם מוסדות ההשכלה הגבוהה של חיפה, הטכניון בנווה שאנן ואוניברסיטת חיפה שעל הכרמל.

אורך תוואי הרכבל הינו 4.4 קילומטרים, שיכללו שש תחנות, מתוכן שלוש תחנות נוסעים – במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. שלוש תחנות תפעוליות ימוקמו בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון.

במהלך העבודות, המבוצעות על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, יוצבו לאורך התוואי 36 עמודי פלדה, שיורכבו על בסיסי בטון תת קרקעיים. גובה העמודים נע בין 4 ל- 30 מטרים, בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הינו כ- 460 מטרים.

(צילום: משרד התחבורה)(צילום: משרד התחבורה)

על פי הצפי של משרד התחבורה, הרכבלית תחל להסיע נוסעים באמצע שנת 2020.

לאורך ציר הרכבלית ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה של המסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ- 10 דקות, ואת הדרך מהטכניון לאוניברסיטת חיפה תחצה הרכבלית ב- 9 דקות נוספות. הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "הרכבלית, שתהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ותעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית, על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן, היא תקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם, וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל".

מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן, ציין כי "במהלך תקופת העבודות, שתימשך כשנתיים בלבד, לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה, כאשר הפרעות לתנועה או שינויים בהסדרי התנועה ילוו בעדכונים מראש".

במשרד התחבורה מבהירים כי הרכבל, שכאמור ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה, יאפשר לכל הנוסעים בו – גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער – ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות רב-קו, "חופשי חודשי" ו"חופשי סטודנטיאלי".

תגיות:חיפהמשרד התחבורהרכבלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה