חדשות בארץ

דו"ח הלמ"ס: רמת גן – העיר שהכי טוב לחיות בה בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דירגה את 14 הערים הגדולות על פי עשרות מדדים של איכות חיים. תל אביב נמצאת במקום ה- 4, ירושלים במקום ה- 12 בלבד, ובני ברק דורגה במקום ה- 6 המכובד

רמת גן (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)רמת גן (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) דו"ח המדרג את 14 הערים הגדולות בישראל מבחינת איכות החיים בהן.

הדו"ח החדש של מדדי איכות החיים – המתייחס לשנת 2017 – הוא הרביעי מסוגו, ומתפרסם בכל שנה. הדו"ח ערך את ההשוואה בין הערים הגדולות השונות, שאוכלוסייתן מונה למעלה מ- 100 אלף איש, באמצעות עשרות מדדים של איכות חיים המתייחסים, בין היתר, למצב הבריאות, איכות התעסוקה, דיור ותשתיות, הביטחון האישי, החינוך, רמת החיים החומרית, ושביעות הרצון של התושבים ממצבם בתחומים השונים. הערים בית שמש וכפר סבא לא נכללו בדירוג בשל מיעוט נתונים זמינים.

העיר שאיכות החיים בה היא הגבוהה ביותר בארץ היא רמת גן, בין היתר בשל העובדה שצפיפות הדיור בה היא הנמוכה ביותר בארץ. העיר מובילה גם בתוחלת החיים של תושביה ובשביעות הרצון שלהם מהעבודה.

במקום השני דורגה רחובות, שמובילה בשביעות הרצון של התושבים מאזור המגורים ומהדירה, ותוחלת החיים בה היא מהגבוהות בישראל.

ראשון לציון נמצאת במקום השלישי. שביעות הרצון של תושביה מהמצב הכלכלי היא הגבוהה בארץ. כך גם שביעות הרצון מהפארקים ומהשטחים הירוקים באזור המגורים.

תל אביב, בה שיעור התעסוקה הוא הגבוה ביותר בארץ, דורגה רביעית. פתח תקווה, החמישית בדירוג, היא מהמובילות באמון התושבים בממשלה.

העיר בני ברק נמצאת במקום השישי המכובד – לפני נתניה, באר שבע, חיפה, חולון ואשדוד. היא מובילה במדד שביעות הרצון מהחיים, מתאפיינת באמון הגבוה ביותר בארץ במערכת הבריאות ובהערכה עצמית של בריאות טובה. בעיר נתגלה המספר הקטן ביותר של מקרים חדשים של מחלת הסרטן בקרב גברים ונשים. בנוסף, היא מובילה את רשימת הערים הגדולות בשיעור ההצבעה הגבוה בבחירות לכנסת, ומספר הולכי הרגל שנהרגים בה בתאונות דרכים הינו נמוך.

ירושלים נמצאת במקום ה- 12 בלבד בדירוג הערים, בין היתר בשל האבטלה הגבוהה השוררת בה. עם זאת, עיר הבירה מובילה באופטימיות, ונמצאת במקום הראשון במדד הציפיות ביחס לעתיד. בירושלים גם דואגים לעתיד: העיר מובילה באחוז הפסולת הממוחזרת.

באשקלון, שנמצאת במקום ה- 13, שביעות הרצון מעבודה היא הנמוכה ביותר בארץ. בבת ים, הסוגרת את הרשימה, תוחלת החיים היא הנמוכה ביותר, אך היא מובילה בשיעור הנמוך של תמותת תינוקות.

מסיכום הנתונים הארצי של מדדי איכות החיים לשנת 2017 עולה, בין היתר, כי תוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה מתמדת, והיא עומדת על 80.7 שנים לגברים ו- 84.6 שנים לנשים. עם זאת, בחמש השנים האחרונות התמתנה העלייה בתוחלת החיים.

תגיות:איכות חייםרמת גןהלמ"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה