חדשות יהדות

כיצד יוגבר אור השבת בטבריה? ועדת הרבנים למען השבת תסייר בעיר

בוועדת הרבנים למען השבת מטכסים דרכים להגברת קדושתה של השבת בטבריה. בין הדרכים: חיזוק לימודי הלכות השבת, הקדמת זמן קבלת השבת ועוד

  • ז' אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך השבתות האחרונות יזם ראש עיריית טבריה, רון קובי, חילולי שבת רבים בעיר, החל מאירועים שונים בטיילת הסמוכה לכינרת ועד לתחבורה ציבורית בשבת.

השבוע התכנסו חברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת עם המזכיר הרב יצחק גולדקנופף, לדיון חירום על דרכי הפעולה מול המתרחש בעיר טבריה.

בועדת הרבנים לא מתכוונים לתעל אש לכיוונו של ראש העיר אלא להציב דגש על קדושתה של השבת, חיזוק לימודי הלכות השבת, להרחיב את פריסת צופרי השבת בעיר, להקדים ב-10 דקות את זמן קבלת השבת, ולנסות להאהיב את השבת על תושבי העיר המסורתיים. במקביל, ייעשה ניסיון לחזק את בעלי העסקים שומרי השבת בעיר.

בנוסף, החליטה ועדת הרבנים החליטה לערוך ביום שני הבא, בעוד כשבוע ימים, סיור שבת בעיר טבריה. במהלכה הסיור ייפגשו חברי הועדה עם רבני העיר, חברי מועצת העיר וחברי המועצה הדתית וישמעו סקירה מקיפה על השבת המחוללת לעיר.

במקביל דווח בעיתון 'המודיע' כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ביטל פגישה שנקבעה לו עם ראש עירית טבריה בשל חילולי השבת.

למרבה הכאב, בשבת הקרובה פעלה בטבריה תחבורה ציבורית בשבת, על פי הוראת ראש העיר. בעמוד הפייסבוק שלו כתב רון קובי: "'נוע תנוע...' החל מסוף השבוע הבא תופעל בטבריה תחבורה ציבורית חינמית בשבת. יפורסמו התחנות ושעות האיסוף! מהפכה לתושבי השכונות, נוער, ילדים, קשישים וכל מי שאין לו רכב".

נראה כי קובי החליט שתפקידו כראש העיר היא לחלל את קדושת השבת בעיר טבריה. כזכור, החל מהשבת הראשונה בה נכנס לתפקידו הוא מרבה לבצע אטרקציות בשבת בטיילת הצמודה לכינרת. בנוסף, ראש העיר מעודד בעלי עסקים לפתוח את עסקיהם בשבת ומעביר מידי שבת שידור חי מהטיילת לדף הפייסבוק שלו, תוך עידוד התושבים לצאת ביום השבת לטייל בטיילת.

כאשר ירד שלג בחרמון, מימן קובי משאיות שהעמיסו שלג מהחרמון אל הטיילת הסמוכה לכינרת. על מנת להדגיש את רצונו להתעלל בשומרי השבת, מיהר קובי מיד בצאת השבת לפנות את השלג מהאתר – מה שמנע מילדי העיר השומרים שבת ליהנות מן האטרקציה הלבנה.

תגיות:שבתטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה