חדשות יהדות

"להתחזק בעיקר בשמירת הלשון": גדולי ישראל מתייחסים לאסון קו 304

במה להתחזק בעקבות אסון קו 304? הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין משיבים

  • ז' אדר א' התשע"ט
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

בעיתון 'יתד נאמן' הובאו התייחסויותיהם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין לאסון הנורא בקו 304. לאחר התאונה הקשה ניגשו רבים לשאול על מה חורי האף הגדול הזה, ובמה ניתן לחזק את הציבור.

הרב חיים קנייבסקי השיב לשואלים כי האסון הקשה הוא כפרה על עוונות הדור, ובעיקר יש לחזק ולהתחזק בלימוד התורה שהיא מגנא ומצלא.

הרב גרשון אדלשטיין השיב לשואלים כי "הכל בידי שמים, אולם הציבור צריך חיזוק. אבל כאשר מתחזקים, אין להאשים אחרים, רק כל אחד יאשים את עצמו, ויחזור בתשובה על עצמו. כל אחד יודע נגעי לבבו במה צריך להתחזק ועל מה לחזור בתשובה".

הרב אדלשטיין הוסיף ואמר: "מי שנפגע - זה סימן שהוא חשוב, ונפגע כדי לכפר על הדור, וכמו שאמרו בכתובות דף ח' חשיב את לאתפוסי אדרא".

במה להתחזק? על כך השיב הרב אדלשטיין: "להתחזק בפרט בשמירת הלשון, לא לדבר לשון הרע וביקורת על אחרים, ולהיזהר בין אדם לחברו, שלא יהיו שום חיכוכים".

עוד עורר הרב "להתחזק גם בעסוק התורה, תלמוד תורה כנגד כולם, ללמוד בהתמדה, וגם להרבות במעשי צדקה וחסד, ובכלל, להתחזק במידות טובות ובאהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה, ובלי מידות טובות - כל התורה אינה בשלמות".

תגיות:שמירת הלשוןאסוןקו 304

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה