חדשות בארץ

מפלגת העבודה אחרי הפריימריז: בדרך לאיחוד עם מרצ?

חברי כנסת במפלגת העבודה קיימו לאחרונה מגעים עם בכירים במפלגת מרצ בניסיון להקים גוף פוליטי חדש לקראת הבחירות, שבראשו לא יעמוד אבי גבאי. בתום הבחירות המקדימות בעבודה, המגעים צפויים כעת לצבור תאוצה

גני התערוכה, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גני התערוכה, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

חברי מפלגת העבודה בחרו אתמול (שני) את מועמדי המפלגה לכנסת. תוצאות הבחירות לימדו על שליטתו של היו"ר אבי גבאי במפלגה, כך שהמועמדים אותם קידם מאחורי הקלעים הוצבו בצמרת הרשימה, ומי שהוא לא חפץ ביקרו – נדחק הרחק לאחור. עם זאת, לאור מצבה העגום של המפלגה בסקרים, לא בטוח שגבאי יכול לנוח על זרי הדפנה. על פי הדיווח של מתי טוכפלד בעיתון "ישראל היום", לאחרונה מתקיימים מגעים נמרצים בין חברי כנסת בעבודה לבין בכירי מפלגת מרצ במטרה להגיע להסכמה על הקמת גוף פוליטי חדש לקראת הבחירות, שבראשו לא יעמוד אבי גבאי.

מפרטי הידיעה עולה, כי המגעים צפויים כעת לצבור תאוצה, כאשר לשני הצדדים השותפים להם יש אינטרס 'לסגור עסקה': מחד, חברי כנסת רבים בעבודה שסיימו את הפריימריז במקומות לא ריאליים ישאפו לשפר את סיכוייהם להישאר בכנסת גם בקדנציה הבאה באמצעות התמקמות במקום גבוה ככל הניתן ברשימה המשותפת עם מרצ. מאידך, מצבה של מרצ בסקרים אף הוא אינו מזהיר, ומספר המנדטים שהיא מקבלת בהם קרוב מאוד לאחוז החסימה. איחוד הכוחות במחנה השמאל ישווק כמותג חדש המציג בשורה מרעננת, ועל פי סקרים שונים רשימה משותפת שכזו תוכל לזכות למספר דו-ספרתי של מנדטים.

הדיווח ב"ישראל היום" מצטרף לפרסום בשבוע שעבר בחדשות 13, לפיו בכירים במפלגת העבודה הציעו לגבאי לשקול חבירה למפלגת מרצ, אך הוא סירב. אם הוא ישנה את דעתו בימים הקרובים שנותרו עד מועד הגשת רשימות המועמדים ב- 21 בפברואר, ייתכן ויוזמי מהלך האיחוד במחנה השמאל יסכימו לצרף אותו לרשימה, אם כי לא כמספר 1. גם יו"ר מרצ תמר זנדברג צפויה לוותר על מקומה הבכיר - לטובת אחד מחברי הכנסת של העבודה או לטובת מועמד חיצוני שיוצנח לראשות הרשימה.

תגיות:אבי גבאימפלגת העבודהבחירות 2019מרצ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה