חדשות בעולם

סערה בארצות הברית בעקבות התבטאות אנטישמית של חברת קונגרס מוסלמית

חברת הקונגרס המוסלמית אילהאן עומאר האשימה את איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית, במתן שוחד לחברי קונגרס כדי שיתמכו בישראל. רפובליקנים ודמוקרטים כאחד גינו בחריפות את התבטאותה

בניין הקפיטול בוושינגטון, מושב הקונגרס (צילום: שאטרסטוק)בניין הקפיטול בוושינגטון, מושב הקונגרס (צילום: שאטרסטוק)
אא

המערכת הפוליטית בארצות הברית סוערת בעקבות התבטאות אנטישמית של חברת הקונגרס אילהאן עומאר.

עומאר, מוסלמית ילידת סומליה שהיגרה לארצות הברית, נבחרה לקונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית בבחירות האמצע שהתקיימו בחודש נובמבר האחרון. היא אחת משתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרו לראשונה לקונגרס, יחד עם רשידה טאליב.

לשתי חברות הקונגרס עבר של התבטאויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות. מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארת'י, תבע בסוף השבוע האחרון מהמפלגה הדמוקרטית לפעול להענשתן. עומאר, שהגיבה לציוץ בטוויטר של עיתונאי שמתח ביקורת על מקארת'י בשל דבריו, רמזה כי איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית הפועלת במסדרונות בתי הקונגרס, שיחדה חברי קונגרס כדי שיתמכו בישראל. "הכל קשור לבנג'ימינים", כתבה, ברומזה לשטרות הכסף עליהם מופיעה דמותו של בנג'מין פרנקלין, מהאבות המייסדים של ארצות הברית. בציוץ נוסף היא אף נקבה במפורש בשמה של איפא"ק כדי שלא יהיה ספק למי כוונו דבריה.

עבור רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, עומאר הגדישה את הסאה. חבר הקונגרס הדמוקרטי מקס רוז הגיב כי דבריה של עומאר "פוגעים עמוקות ביהודים, כולל בי. כאשר מישהו משתמש במילות שנאה ותוקפנות נגד בני דתי, לא אשתוק. בעת בה המתקפות האנטישמיות נמצאות במגמת עלייה, אסור למנהיגינו לעורר סטראוטיפים וקריקטורות של העם היהודי כדי לפגוע באלו שתומכים בישראל".

חברת הקונגרס הרפובליקנית ליז צ'ייני תקפה את הערותיה של עומאר וקראה למנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס להדיח אותה מחברותה בוועדת יחסי החוץ של הבית.

ניקי היילי, שכיהנה עד לא מכבר כשגרירת ארצות הברית באו"ם, וזכורה כמי שהגנה בתקיפות על ישראל מול המתקפות עליה מעל בימת האו"ם, הגיבה: "לראות את זה באו"ם היה מאבק יומיומי. אי אפשר לסבול את זה בקונגרס שלנו מאף אחד ומאיזו מפלגה שתהיה. בזמן של אנטישמיות גוברת, כולנו צריכים לתת דין וחשבון. אין תירוצים".

צ'לסי קלינטון, בתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הגיבה אף היא על ההתבטאות החמורה: "אנחנו צריכים לצפות מכל נבחרי הציבור, ללא קשר למפלגה, ומכל הדמויות הציבוריות שלא לסחור באנטישמיות".

מאיפא"ק נמסרה התגובה הבאה: "אנו גאים להיות חלק מהתהליך הדמוקרטי לחיזוק היחסים בין ארצות הברית וישראל. מאמצינו הבין-מפלגתיים משקפים את הערכים והאינטרסים האמריקניים. התקפות בלתי מבוססות ובלתי לגיטימיות לא ירתיעו אותנו מלהמשיך בעבודה חשובה זו".

תגיות:איפא"קארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה