חדשות יהדות

קידוש השם: האחיות ביקשו לשרוף את גופת אביהן, אך הוא ניצל בזכות בנו שחזר בתשובה

ניצול שואה ואב לארבעה ילדים נפטר בשבוע שעבר ממחלה קשה, אך שריפת גופתו נמנעה ברגע האחרון על ידי בנו שחזר בתשובה 

אא

מלחמה משפטית קשה בין אחים הגיעה לאחרונה אל שולחנה של השופטת אסתר ז'יטניצקי-רקובר, מבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. 

אבי המשפחה שהיה ניצול שואה, נפטר בשבוע שעבר ממחלה קשה ממנה סבל, ובין האחים פרצה מלחמה סביב השאלה האם צריך לשרוף את גופתו או לקבור אותה. 

על פי הפרסום של עורכת הדין לאה קליין אליאב ב'כיכר השבת', שלוש האחיות ובת הזוג של המנוח טענו כי האב הביע באוזניהן פעמים רבות כי ברצונו שהגופה שלו תישרף לאחר מותו, ודרשו מהשופטת לממש את רצונו. 

אלא שכאן נכנס בנו של המנוח לתמונה: היות וחזר בתשובה, הבן התעקש על קבורה יהודית ואף הסביר כי מעולם לא שמע את אביו מביע את רצונו להישרף. 

אחרי שכל אחד מסר את עדותו בפני השופטת, היא הביעה התרשמותה ואמרה כי ייתכן שהרצון הזה אצל האב לא היה כה החלטי, שהרי אם היה כזה הוא ודאי היה משתף גם את בנו. עוד הוסיפה השופטת כי אם הרצון של האב היה הגיוני, הוא היה משתף את הבן - דווקא משום שידע כי את אמונתו הדתית ואת העובדה שהוא היחיד שיכול להגיד עליו קדיש. 

או אז פסקה השופטת כי היות וההלכה היהודית אוסרת שריפת גופות והמחוקק הישראלים "מתייחס רק לקבורה, ואינו מכיר בצורה אחרת של טיפול במת", לא נותר לה אלא לסרב לבקשת הבנות ולהעתר לבקשת הבן. "מתן אישור לרצון המנוח לשרוף את גופתו ללא הסדרה חוקית וקביעת כללים, אינה ממלאה אחר מטרת כבוד חוק האדם וחירותו, ועל המחוקק לתת את דעתו על כך מהר ככל האפשר".

בפסק הדין הוסיפה השופטת כי מדובר במקרה חשוב שמעלה "סוגיה חשובה ביותר אשר על המחוקק לתת את דעתו לגביה כדי למנוע מכשלה בעתיד", כדבריה. 

תגיות:יהודיםמוותגופותקידוש השםמשפטשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה