חדשות בארץ

ההרוגות בהתהפכות האוטובוס בכביש 443: רחל גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה

מפרטי חקירת התאונה עולה כי האוטובוס, שנסע ממודיעין עילית לירושלים, התנגש ברכב פרטי מסוג טרנזיט שעצר בשטח ההפרדה מצד שמאל. בעקבות ההתנגשות, איבד הנהג שליטה על האוטובוס, שהתהפך על צידו, גלש לתעלה ופגע במעקה הבטיחות

זירת התאונה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)זירת התאונה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

רחל גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה, תושבות העיר מודיעין עילית, הן שתי הנשים שנהרגו הבוקר (ראשון) באסון התהפכות האוטובוס בכביש 443, בסמוך למבוא חורון.

גוטמן, בת 23, הותירה אחריה את בעלה ותינוק בן מספר חודשים. רוזן הייתה בת 27 בפטירתה. מסע ההלוויה של השתיים יצא הערב בשעה 20:00 מרחבת בית הכנסת המרכזי ברחוב שדה חמד במודיעין עילית, בדרכו לבית הלוויות שמגר בירושלים.

בתאונה הקשה נפצעו 51 בני אדם, 3 מהם במצב קשה, 7 במצב בינוני, והשאר במצב קל. חלק מהפצועים קל שוחררו כבר לבתיהם, ובבתי החולים נותרו 32 פצועים.

מפרטי החקירה של בוחני התנועה של המשטרה עולה כי האוטובוס, השייך לחברת "קווים", שנסע ממודיעין עילית לירושלים, התנגש ברכב פרטי מסוג טרנזיט שעצר בשטח ההפרדה מצד שמאל. ככל הנראה, נהג הרכב הפרטי הבחין בתאונת דרכים שאירעה מעברו השני של הכביש ועצר כדי להעניק סיוע. בעקבות ההתנגשות בין שני כלי הרכב, איבד נהג האוטובוס שליטה על האוטובוס, שהתהפך על צידו, גלש לתעלה ופגע במעקה הבטיחות. שני הנהגים זומנו לחקירה באזהרה, שתיערך מחר במשטרה.

אוריאל גולדברג, חובש בכיר במד"א, סיפר: "טיפלתי בתאונה קלה בכביש 443 לכיוון מחסום מכבים, כשלפתע שמעתי רעש חזק מאוד מהנתיב הנגדי וראיתי את האוטובוס מתהפך על צידו. מיד דיווחתי למוקד 101 של מד"א על התאונה, ובסיוע אזרחים וחיילים שהיו במקום התחלנו לחלץ את עשרות הנוסעים שהיו באוטובוס. יחד עם צוותי מד"א נוספים שהגיעו במהירות למקום ביצענו הערכה רפואית לפצועים. שניים מהנוסעים היו מחוסרי הכרה והשאר התהלכו. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים".

פראמדיק מד"א, פאדי דקידק, נמנה על צוות ניידת הטיפול הנמרץ הראשונה שהגיעה למקום. הוא סיפר: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו אוטובוס הפוך על צידו על מעקה הבטיחות בצד הכביש. הייתה המולה גדולה, חלק מנוסעי האוטובוס יצאו עצמאית וחלקם בעזרת פראמדיקים שלנו וחיילים שנקלעו למקום. כוחות הכיבוי שהגיעו מהר למקום סייעו לנו לחלץ את שאר הנפגעים כששתי נשים נלכדו בחלקו האמצעי של האוטובוס. תוך כדי החילוץ המורכב והממושך נכנסנו לאוטובוס וביצענו בהן בדיקות רפואיות. הן היו ללא סימני חיים. המשכנו לבצע סריקה באוטובוס, ומלבד אותן 2 נשים כולם חולצו ויצאו החוצה".

דקידק הוסיף כי בין הפצועים הייתה תינוקת כבת שנה: "היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה בראשה, תוך טיפול רפואי פינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל. 3 גברים היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קשות בפלג גופם העליון. שאר הנפגעים ישבו בצד הכביש, והכוחות שלנו ביצעו מיון ראשוני והעניקו להם טיפול רפואי ולאחר מכן פינינו אותם לבתי החולים".

תגיות:כביש 443תאונת דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה