חדשות בארץ

נתניהו: תוקם ועדה ממשלתית לבדיקת אסון נחל צפית

ראש הממשלה הודיע על הקמת הוועדה בטקס הנחת אבן פינה למבנה הקבע של מכינת "יונתן" בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה על שמו של אחיו, סגן-אלוף יוני נתניהו הי"ד

נתניהו, היום בטקס (צילום: איתי בית-און, לע"מ)נתניהו, היום בטקס (צילום: איתי בית-און, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי יקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקירת האסון בנחל צפית שבערבה שאירע באפריל 2018, במהלכו נספו עשרה תלמידי המכינה הקדם-צבאית "בני ציון" בתל אביב.

נתניהו אמר את הדברים בטקס הנחת אבן פינה למבנה הקבע של מכינת "יונתן" בקיבוץ עלומים שבעוטף עזה על שמו של אחיו, סגן-אלוף יוני נתניהו הי"ד.

"לפעמים קורות טרגדיות, כפי שאתם יודעים, כפי שקרה באחת המכינות לצערנו", אמר נתניהו בנאומו. "פגשתי את ההורים, הכאב שלהם הוא בלתי נתפס, האובדן של בנות ובן אחד הוא כאב שמוכר לי. הם ביקשו ממני שאקים ועדת בדיקה לבירור התקלה כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה בעתיד, כדי שעתיד המכינות יהיה מובטח. אני מתכוון להיענות להם ברגע שהבדיקה המשטרתית תסתיים, כך אומרים לי הגורמים המשפטיים. אנחנו נקים ועדת בדיקה ממשלתית כדי להבטיח שעבודת המכינות תתבצע לדורי דורות. המפעל הזה כל כך חשוב בעיניי, אני בטוח שהדבר יסייע בכך".

בשיחה שערך עם חניכי המכינה אמר נתניהו: "שונאי ישראל רק מתחלפים, הם לא נעלמו במהלך השנים. יש צוררים חדשים שפועלים באותה מידה. מה שהשתנה זה מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, והנכונות של הדורות שנפלו כדי להגן על המדינה שלנו. זה שילוב כביר שאין לו אח או משל בהיסטוריה של עמים אחרים, אבל הוא כרוך באובדן אך גם בהתרגשות גדולה".

במסגרת האירוע במסגרת האירוע השתתפו ראש הממשלה ורעייתו בהכנסת ספר תורה לבית המדרש של המכינה על שמו של יוני נתניהו. הספר נתרם על ידי משפחת טרבלסי ונכתב על ידי אב המשפחה, פנחס טרבלסי ז"ל, שנפטר לפני מספר חודשים לאחר מאבק במחלה קשה.

(וידיאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:אסון נחל צפית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה