חדשות יהדות

מרגש: בן 13 מירושלים עשה מעשה הירואי, כדי להשיב אבדה בת אלפי שקלים

"בהתחלה פחדתי לרדת לכביש, כי עברו שם אוטובוסים ומכוניות מהירות. אבל הבנתי שהארנק הזה שייך למישהו, והחלטתי לקחת אותו בכל זאת"

אא

כשיואל קלמנוביץ' בן ה-13 מירושלים חזר השבוע מבית הספר בדרכו לביתו, הוא לא האמין שתזדמן לו מצוות השבת אבדה בסדר גודל שכזה, תוך הזדמנות לקיים את הערכים שאותם הוא למד בבית. היה זה כאשר הבחין בארנק קטן שזרוק באמצע הכביש. "בהתחלה פחדתי לרדת לכביש, אבל הבנתי שהארנק הזה שייך למישהו, והחלטתי לקחת אותו בכל זאת", סיפר. 

יואל חיכה לשעת כושר שבה הכביש היה פנוי ממכוניות, רץ וחזר במהירות למדרכה כשהארנק בידו. אך רק כאשר הגיע הביתה ופתח את הארנק עם הוריו - הבין את גודל המצווה היקרה: 3,000 ש"ח במזומן שכבו בתוך הארנק לצד מסמכים חשובים שמאוחר יותר התגלו כשייכים לשכנה המתגוררת באזור מגורם בשם נורית חמדי. 

במפגש בינה לבין יערה קלמנוביץ', אמו של יואל, הופתעה יערה לגלות כי את הכסף הוציאה חמדי באותו בוקר כדי לקנות מוצרים חיוניים, ועד לאותו טלפון ממנה - כלל לא הייתה מודעת לכך שאיבדה את ארנקה. "היא התרגשה מאוד ופרצה בבכי", סיפרה קלמנוביץ' בפוסט מיוחד שפרסמה בפייסבוק. "היא אמרה לי 'הקדוש ברוך הוא עשה לי נס כששלח דווקא את יואלי למצוא את הארנק שלי', ורצתה לתת לו מתנה בתור תודה".

יואל מבחינתו סירב באומרו כי לא מגיע לו פרס, וכי הדבר מובן מאליו שכך צריך להיות. "תמיד לימדו אותי בבית על החשיבות של מצוות השבת אבדה, אז היה חשוב לי להחזיר אותו לבעלים שלו. היה חשוב לי לעשות מעשה טוב, ואני שמח שהצלחתי להחזיר את הארנק". 

תגיות:כסףהשבת אבדהירושליםגמילות חסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה