חדשות בארץ

שביתה בעיריית חיפה: הגנים העירוניים סגורים, אין דו"חות חנייה

ועד עובדי עיריית חיפה משבית באופן מלא את עבודת העירייה זה היום השני ברציפות. הרקע לשביתה - מחלוקת עם ראש העיר, עינת קליש רותם, על תנאי העסקתם של העובדים ועל קליטתם של עובדים חדשים

חיפה (צילום: יניב נדב, פלאש 90)חיפה (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
אא

נמשך סכסוך העבודה בין ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, לבין ועד עובדי העיריה. הוועד הודיע הבוקר (חמישי) על המשך השבתתה המלאה של העירייה זה היום השני ברציפות. עקב כך, האשפה תוסיף להיערם ברחובות, הפקחים לא יתנו דו"חות חנייה ותשלומי הארנונה לא ייגבו. בנוסף, גני הילדים יהיו סגורים – למעט בחינוך המיוחד. עובדי בית החולים "בני ציון" ממשיכים בעבודתם כרגיל.

מעיריית חיפה נמסר הבוקר: "בעקבות הודעת ועד העובדים על המשך השביתה, אנו נאלצים להודיע על המשך שביתת שירותי העירייה. גני הילדים לא ייפתחו, להוציא גני הילדים של החינוך המיוחד. בתי הספר היסודיים והתיכוניים יפעלו כסדרם, בחינת הבגרות בהיסטוריה תיערך כמתוכנן. גן החיות והמוזיאונים יהיו פתוחים גם היום חינם לתושבי חיפה בהצגת תעודת זהות".

הרקע לשביתת העובדים הוא מחלוקת עמוקה בין קליש רותם לוועד בנוגע לתנאי העסקתם של העובדים, וכן ביחס לקליטתם של עובדים חדשים. בנוסף, 24 עובדי תברואה זמניים פוטרו ממשרתם. בתגובה, פתח וועד העובדים בתחילת השבוע בעיצומים חלקיים: גני הילדים נפתחו בשעה 10:00 בבוקר, והאשפה ליד ביתה של קליש רותם לא נאספה. העיצומים הוחרפו בהדרגה, ואתמול עברו עובדי העירייה לשביתה מלאה.

קליש רותם טענה כי היא פועלת להפסיק את ניפוח המנגנון העירוני וכי בין היתר אסרה על קבלתם לעבודה של קרובי משפחה של עובדים קבועים. מהעבר השני, בהודעה שפרסם שלשום ראש הוועד, דוד ועקנין, נאמר כי "העובדים חוו התקפה חסרת רסן מצד ראש העיר נגד עובדי העירייה, דבר שלא הותיר לנו כל ברירה אלא לפעול בכל הכוח כדי לשמור על כבודנו ועל ביתנו. חשוב לנו להבהיר שכל מה שאנחנו מבקשים זה לשמור על הקיים, ללא פגיעה בציבור העובדים ותנאי העסקתם".

תגיות:עינת קליש רותםחיפהשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה