עובדות שלא ידעתם

הידעתם שאפשר להגן על הבית מפגיעה של ברק?

איפה אפשר לראות מפל עשוי אש? האם לכריש יש עצמות? ואיך נוצר ההד? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנו תלת אופן שמשמש כמונית? בהודו ישנו כלי תחבורה מיוחד אשר משמש להסעת נוסעים: ריקשה, שהיא למעשה תלת אופן גדול, המיועד למטרה זו.

2. הידעתם שדוד השמש פועל באמצעות אנרגיה סולארית בלבד? דוד השמש הוא מתקן סולארי פשוט, אשר קולט את חום השמש, ומשתמש בו לחימום מים. השימוש בדוד השמש חסכוני וגם ירוק, משום שהוא אינו דורש הפקה מלאכותית של חשמל לחימום.

3. הידעתם שקירות מחזירים קולות? כאשר מדברים בקול בתוך מנהרה, למשל, קירות המנהרה מחזירים את הקולות. אם ממול ישנם קירות נוספים של המנהרה, הקול יחזור שוב ושוב, וייווצר הד.

4. הידעתם היכן קיים מפל של אש? "מפל האש" הוא שמה של תופעה ייחודית שמתרחשת אחת לשנה בפארק יוסמיטי. רגע לפני שקיעת השמש, ביום שבו השמש נמצאת בזווית מדויקת מול המפל (ובתנאי שאין עננים באותו יום) – מפל המים שבפארק נראה כמו מפל של אש, וזורח בצבעי אדום, כתום וזהוב.

5. הידעתם שיש ציפור שמטילה את ביציה בקינים זרים? ציפור הקוקייה, בניגוד לשאר הציפורים, אינה בונה קן על מנת לגדל בו את גוזליה. במקום זאת, היא מטילה את ביציה בקינים של ציפורים אחרות, אשר דוגרות על הביצים וגם מאכילות את גוזלי הקוקייה לאחר שהם בוקעים מן הביצים.

6. הידעתם שלכריש אין עצמות? הכריש, דג גדול, טורף וחזק, שייך למחלקת דגי הסחוס. העצמות שלו אינן עצמות ממש, אלא עשויות מסחוס, שהוא רקמה סיבית. ישנו רק מקום אחד בגוף הכריש שבו יש עצמות – בשיניים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם שאפשר להגן על הבית מפני פגיעת ברק? ברק אשר פוגע בבית עלול לשרוף אותו, בגלל עוצמת הזרם החשמלי שבו. כליא ברק אשר מותקן על גג הבית מושך אליו את הברקים, ומנתב את החשמל ישירות לאדמה, מבלי שיפגע בבית.

תגיות:מוניתכרישעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה