חדשות בארץ

"הישג גדול לישראל": צבא ארצות הברית ירכוש מערכות כיפת ברזל

בתגובה להחלטה האמריקנית לרכוש מערכות כיפת ברזל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר ב"ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה עם ארצות הברית וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם"

מערכת כיפת ברזל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)מערכת כיפת ברזל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

צבא ארצות הברית הודיע למינהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון על החלטתו לרכוש מערכות כיפת ברזל עבור צורך מיידי של צבא היבשה האמריקני. כך הודיע היום (רביעי) משרד הביטחון.

על פי ההודעה, הרכישה תתבצע במסגרת הסכם בין משרד הביטחון למשרד ההגנה האמריקני.

מערכת כיפת ברזל - הנמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011, ו'סיפקה את הסחורה' בשדה הקרב עם יירוטים מבצעיים רבים כנגד איומים על מדינת ישראל - תיבחן כמערכת להגנת כוחות פרוסים של צבא ארצות הברית מפני מגוון רחב של איומים בליסטיים ואוויריים. המערכת תיבחן בטווח הזמן הארוך כחלק ממגוון מענים אפשריים של הצבא האמריקני להגנה מאיומים אוויריים.

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, מסר בתגובה להחלטה האמריקנית: "הישג גדול לישראל. זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארצות הברית וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם. לישראל יש כיפת ברזל ואגרוף ברזל. המערכות שלנו יודעות להתמודד עם כל איום, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא הייתי ממליץ לאויבינו לנסות אותנו״.

בעקבות ההודעה האמריקנית, התיר משרד הביטחון לפרסם תמונות מניסוי שנערך בארצות הברית ביולי 2017 לבחינת מערכת כיפת ברזל.

(וידיאו: מינהלת "חומה", משרד הביטחון)

מינהלת "חומה" מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.

תגיות:כיפת ברזלצבא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה