חדשות בארץ

הלמ"ס: בירושלים קרוב למיליון תושבים, כרבע מתושבי ישראל מתגוררים במרכז

שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן. השמות הבאים אחריו ברשימה הם לוי, מזרחי, פרץ, ביטון, דהן, אברהם, אגבאריה ופרידמן

העיר הגדולה בארץ: ברכת כוהנים בכותל, תמונת ארכיון (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)העיר הגדולה בארץ: ברכת כוהנים בכותל, תמונת ארכיון (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) דו"ח המציג מגוון נתונים על היישובים בישראל בעשור השנים שבין 2017-2008.

מהדו"ח עולה כי בישראל יש 1217 יישובים, מתוכם 257 הינם יישובים עירוניים (המוגדרים ככאלו בהם מתגוררים יותר מ- 2000 איש) והשאר הם יישובים כפריים. בעשור האחרון נוספו 35 יישובים חדשים לרשימת היישובים הארוכה. 15 מתוך היישובים החדשים ממוקמים במחוז הדרום, ורובם יישובים כפריים באופיים שהוקמו בעקבות תוכנית ההתנתקות ב- 2005.

בשנת 2008 התגוררו בישראל כ- 7.4 מיליון תושבים. במשך כעשור גדל מספרם בכ- 1.4 מיליון, ובסוף שנת 2017 הוא הגיע לכ- 8.8 מיליון תושבים.

ירושלים בירת ישראל טיפסה בשנת 2017 מעל משוכת 900 אלף התושבים, והיא העיר הגדולה בארץ. העיר נצרת היא היישוב הלא-יהודי הגדול ביותר – עם קרוב ל- 77 אלף תושבים.

בפילוח למחוזות, מחוז המרכז אוחז בכתר הבלתי מעורער של המחוז הגדול בישראל מבחינת אוכלוסייה: כרבע מהאוכלוסייה הישראלית – יותר מ- 2 מיליון נפש – מתגורר ב- 241 היישובים הנכללים במחוז זה. כשליש מאוכלוסיית המחוז מתרכזת בשלושה יישובים גדולים: ראשון לציון, פתח תקווה ונתניה. מחוז הצפון הוא המחוז השני בגודלו מבחינת אוכלוסייה, עם כ- 1.425 מיליון תושבים, אך הוא תופס את המקום הראשון בין המחוזות מבחינת מספר היישובים שבו – עם 419 יישובים, יותר משליש מכלל היישובים בארץ. המחוז השלישי בגודלו מבחינת אוכלוסייה הוא מחוז תל אביב, שהינו דווקא המחוז הקטן ביותר בשטחו ומספר היישובים בו הוא הקטן ביותר מבין כל המחוזות – 14 בלבד.

מחוז הדרום הוא הרביעי בגודלו מבחינת גודל האוכלוסייה – עם קצת יותר מ- 1.4 מיליון תושבים. ביהודה ושומרון גרו בשנת 2017 כ- 413 אלף תושבים.

שלשום פרסמה הלמ"ס נתונים על שמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל בשנת 2017. שם המשפחה הרווח ביותר הוא כהן, ואחריו ברשימה השמות הבאים: לוי, מזרחי, פרץ, ביטון, דהן, אברהם, אגבאריה ופרידמן. שם המשפחה של אחד מכל 50 אנשים נקרא כהן, ושם המשפחה של 1 מכל 85 היה לוי.

כמעט בכל הערים היהודיות בישראל שם המשפחה הנפוץ ביותר היה כהן. לוי היה השם השני הנפוץ ביותר בכל הערים, פרט לביתר עילית בה השם השני בשכיחותו היה דווקא רבינוביץ'.

תגיות:שם משפחהירושליםהלמ"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה