עובדות שלא ידעתם

הידעתם שלפיל באמת יש "עור של פיל"?

אלו דבורים לא חיות עם חברותיהן בכוורת? ומתי הומצאו עדשות הראייה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שהטלפון הסלולארי הוא בעצם רדיו? פעולתו של הטלפון הסלולארי דומה לזו של תדרי הרדיו אשר מקשרים, למשל, בין שליח פיצה או נהג מונית לתחנה ששלחה אותו. אלא שבטלפון הסלולארי, לכל מתקשר מוקצה תדר רדיו נפרד, כך שניתן לשוחח מספר שיחות בו זמנית, מבלי שהשיחות יתערבבו.

2. הידעתם שבעל החיים הגדול ביותר בעולם חי במים? בעל החיים הגדול ביותר המוכר לעולם הוא הלוויתן הענק. הוא מגיע לאורך של כ-33 מטרים.

3. הידעתם שלא כל הדבורים חיות בכוורת? ישנם זנים של דבורי בר אשר חיים במשפחות בודדות. דוברי בר אלה בונות קינים באדמה, בעצים או בגבעולים של צמחים, ושם הן מטילות את ביציהן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שאנו מריחים יותר ממה שאנחנו טועמים? מספר הקולטנים אשר משמשים להרחה גדול בהרבה ממספר הקולטנים המיועדים לתחושת הטעם. הריח מגיע למוח על ידי קליטה של חלקיקי חומר שנפלטים מן המוצר הריחני – בין אם מדובר בריח טוב ובין אם להיפך.

5. הידעתם שלפיל באמת יש "עור של פיל"? המושג "עור של פיל" מתאר אדם שאינו נפגע בקלות או אינו מתרגש בקלות. מקור הביטוי, כמובן, בעורו של הפיל, שהוא אכן עבה במיוחד, ומגיע עד לעובי של 2 וחצי ס"מ. מלבד העובי, עורו של הפיל גם מקומט מאד, ולכן הוא אינו חש באבנים או בקוצים שהוא נתקל בהם בדרכו.

6. הידעתם שעדשות הראיה הראשונות הומצאו לפני 500 שנה? הראשון שהגה את רעיון העדשות היה ליאונרדו דה וינצ'י. הוא הבחין שהראייה של האדם משתנה כשהוא מתחת למים, והחל לבצע ניסויים לשיפור הראייה באמצעות כוסות עם מים אותן הצמיד אל העיניים. עדשות המגע השימושיות הראשונות יוצרו לפני כ-120 שנה, ורק לאחר מלחמת העולם השנייה החלו לייצר עדשות מגע מפלסטיק, שהוא נוח לייצור וגם לשימוש.

7. הידעתם שחתול תמיד נופל על הרגליים? מערכת שיווי המשקל של החתול רגישה במיוחד. היא נמצאת בתוך חלל האוזן של החתול, ומעבירה למוחו מידע על תנוחת הראש של החתול. המוח מגיב במהירות ונותן פקודות לשאר האיברים להתיישר על מנת ליישר גם את הראש. כך החתול נופל על הרגליים, שמצוידות בעור קשה ובולם זעזועים.

תגיות:עובדות שלא ידעתםפיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה