חדשות בארץ

מרכז הבית היהודי בחר את רשימת המפלגה לכנסת

חברי המרכז אישרו את המלצת המועצה הציבורית של המפלגה למנות את הרב רפי פרץ ליו"ר. במקום השני הוצב חבר הכנסת מוטי יוגב

הרב פרץ, אתמול (צילום: פלאש 90)הרב פרץ, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

חברי המרכז של מפלגת הבית היהודי בחרו אמש (שני) את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה- 21.

בכינוס שנערך באוניברסיטת בר אילן, אישר מרכז הבית היהודי את מינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד יו"ר המפלגה, בהתאם להמלצת המועצה הציבורית שהוקמה על מנת לבחור יו"ר חדש. בבחירות לרשימת מועמדי המפלגה לכנסת ניצח חבר הכנסת מוטי יוגב, והוא יוצב במקום השני לאחר הרב פרץ.

למקום השלישי תשוריין אישה, שזהותה תיקבע בימים הקרובים על ידי המועצה הציבורית. אחריה ימוקם ברשימה סגן שר הביטחון, חבר הכנסת אלי בן דהן, שהקדים בקולות בודדים את דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון. בשל ההפרש הצמוד, ההכרעה בין השניים נקבעה רק לאחר ספירה חוזרת של הקולות.

היו"ר החדש של הבית היהודי התקבל אתמול בהתלהבות על ידי חברי המרכז. הצבתו בראשות המפלגה הפיחה רוח חיים בגוף הפוליטי שספג מכה קשה לאחר פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. הרב פרץ – בעברו טייס מסוקים בחיל האוויר – השתמש בנאומו הראשון כיו"ר המפלגה בדימוי מעולמו הצבאי: "אמרו לי שנטשו את המטוס והוא קורס לקרקע, אבל באתי לכאן וראיתי מטוס מוכן ומתודלק. אני נכנס לקוקפיט הזה בענווה ובצניעות, חוגר חגורות, ותיכף כולנו נמריא ליעד הראשון – הבחירות. אני קורא לבני ובנות הציונות הדתית: חוזרים הביתה. עתיד הימין כולו תלוי בבית הזה, וזה תלוי רק בנו".

בתום ההתארגנות הפנימית של הבית היהודי, צפויים המגעים לאיחוד הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית לצבור תאוצה. השותפה הטבעית הראשונה לאיחוד עם הבית היהודי היא מפלגת האיחוד הלאומי. יו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', קרא אתמול לרב פרץ "לשבת ולסכם כבר מחר על הריצה המשותפת של שתי המפלגות". על פי ההערכות, לאור הצבתו של הרב פרץ – דמות כריזמטית בעלת משקל בציונות הדתית – בראשות הבית היהודי, סמוטריץ' יוותר על שאיפתו לעמוד בראש הרשימה המשותפת.

על פי הסקרים האחרונים, ריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי עדיין אינה מחלצת אותן באופן ודאי מסכנת אחוז החסימה. מועמדת אפשרית נוספת לאחד כוחות עמן היא מפלגת עוצמה יהודית בראשות מיכאל בן ארי, שבבחירות הקודמות רצה עם מפלגת "יחד" של אלי ישי ולא עברה את אחוז החסימה. בעוצמה יהודית מעוניינים מאוד ביצירת בלוק טכני עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, אך נראה שמהעבר השני ההתלהבות לכך פחותה בהרבה. החשש הוא שצירופה של עוצמה יהודית לרשימה יבריח קולות רבים של מצביעים המשתייכים לקצה המתון של הציונות הדתית.

תגיות:הרב רפי פרץהבית היהודיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה