עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזו פירמידה היא הגבוהה ביותר בעולם?

איזו ילדה הצילה חוף שלם מצונאמי? מיהו האי הירוק? ולאיזה כלי נגינה יש צורת משולש? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שילדה קטנה הצילה חיים של יותר מ-100 אנשים? טילי סמית', ילדה אנגליה, למדה בבית הספר על תופעת הצונאמי ועל הסימנים שלה. שבועיים מאוחר יותר היא נסעה לחוף הים בפוקט שבתאילנד. היא זיהתה קצף רב, בועות ונסיגה של הים מהחוף, והחלה לצרוח ולהרחיק אנשים מהמקום. הצונאמי אכן הגיע. חוף פוקט היה מהיחידים שבהם לא נהרג איש. חייהם של יותר מ-100 אנשים ניצלו.

2. הידעתם שיש דג שיכול לחיות מחוץ למים? דג הריאות חי במים מתוקים בוצניים. יש לו גם ריאות וגם זימים, כך שהוא יכול לחיות גם בתוך המים וגם מחוצה להם.

3. הידעתם איזה חוק כלכלי-סוציולוגי הגיע מאי שוויון במעמדות? וילפרדו פארטו ניסח חוק לפיו 20% מאוכלוסיית איטליה מחזיקה ב-80% מן הרכוש במדינה. החוק התפתח והפח להיות מודל כלכלי הנוגע בתחומים רבים, כמו זה ש-80% מן העבודה מייצרת 20% מן הרווחים, ולהיפך.

4. הידעתם מיהו האי הירוק? האי של אירלנד הוא אחד מן האיים היפים ביותר בעולם. יש המכנים אותו "האי הירוק" או "אי האזמרגד", בשל גווני הירוק הרבים השולטים בו.

5. הידעתם איזה דג ישן בתוך שק שינה? התוכינון ישן בדרך כלל בשוניות. להגנתו הוא מתעטף בשק של ריר שקוף, אשר מגן עליו הן מפני טורפים והן מפני טפילים. בבוקר פורץ התוכינון את השק שיצר, וחוזר לשחות במים.

6. הידעתם מיהי הפירמידה הגבוהה ביותר בעולם? "הפירמידה הגדולה של גיזה" היא אחת משבעת פלאי העולם העתיק, והיחידה מתוכם ששרדה עד היום. גובהה מגיע ל-137 מטרים, אולם גובהה המקורי היה גבוה עוד יותר: 147 מטרים. היא נשחקה עם השנים, ולכן גובהה פחת.

7. הידעתם לאיזה כלי נגינה יש צורה משולשת? הבללייקה היא כלי מיתר רוסי, שנפוץ ברוסיה, אוקראינה ומספר מדינות נוספות באסיה. תיבת התהודה שלה משולשת, ויש לה 3 מיתרים – ולפעמים שישה. ישנם 6 גדלים של בללייקות, המפיקות צלילים גבוהים יותר או נמוכים יותר, בהתאם לגודל.

תגיות:דגעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה