עובדות שלא ידעתם

הידעתם שכל אדם נושם כמות של 50 בלונים?

איך פועלת המראה, מהו בית קברות לאוניות וכיצד פועלת החממה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איך פועלת המראה? המראה עשויה מזכוכית שקופה, ובכל זאת משקפת את מה שמולה. ההשתקפות מתאפשרת משום שבצידה האחורי של המראה ישנה מתכת, אשר מחזירה את השתקפות האור שפוגע בה.

2. הידעתם שישנם בתי קברות המיועדים ל... אניות? "בתי קברות לאניות" הם מקומות שבהם מפרקים אניות ישנות, או משאירים אותן להחליד לאורך שנים. לרוב, "בתי קברות" אלה נמצאים במדינות עניות, שבהן אנשים מוכנים לעבוד בפירוק האניות. זוהי עבודה קשה, וגם מסוכנת לבריאות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הידעתם מדוע דגי הסלמון שוחים נגד הזרם? דגי הסלמון בוקעים בערוצי נחל קטנים, ושוחים אל האוקיינוס. כאשר הם מתבגרים, הם שוחים בחזרה אל הנחלים על מנת להטיל ביצים חדשות. המסע הזה הוא נגד זרם המים, ולעיתים הדגים אף קופצים מראשי מפלים כדי להגיע ליעדם. הסיבה למסע: לביצים ישנו סיכוי טוב יותר לשרוד בערוצי הנחלים מאשר בכל מקום אחר.

4. הידעתם איך פועלת חממה? חממה מיועדת לשמירה על חומם של צמחים. חממות מסוימות בנויות מזכוכית שקופה, באופן שלוכד את קרני השמש ומגן על הצמחים מפני הקור, כך שיוכלו להישאר חמים לאורך עונות השנה.

5. הידעתם כמה נשימות אנחנו נושמים? אדם ממוצע נושם במהלך חייו 600 מיליון נשימות! זהו מספר עצום. אם בכל נשימה היינו ממלאים בלונים ליום הולדת, היה כל אדם מצליח למלא במהלך חייו 50 מיליון בלונים.

6. הידעתם מה היה רעב תפוחי האדמה? באמצע מאה ה-19 לקו תפוחי האדמה באירלנד במחלת הכימשון, אשר הופכת את תפוחי האדמה לבלתי אכילים. התוצאה היתה משמעותית יותר ממה שניתן לדמיין – רעב הכה באירלנד, וכמעט מיליון אזרחים מתו ברעב.

7. הידעתם מי המציא את הגפרורים? ג'ון ווקר האנגלי המציא את הגפרור הראשון, שראשו צופה בתערובת של זרחן לבן וגופרית. אך הזרחן היה רעיל ומסוכן, ויותר מכך – הוא נדלק בקלות, מכל שפשוף בכל חומר. במהלך השנים הוחלף הזרחן הלבן בזרחן אדום, בטיחותי יותר, והגפרור הלך והתפתח.

תגיות:גפרוריםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה