הפלה

לעשות הפלה או לא? "אנחנו באים ומושיטים לך יד וגם שתיים"

היא רצתה לבנות קריירה, והחליטה שלא מתאים לה עכשיו לגדל תינוק, אבל מילותיה של קלינה המסו אותה כליל. "אנחנו לא אומרים לך להיות חזקה, לעשות שריר ולהתגבר, אלא באים ומושיטים לך יד וגם שתיים, תגידי למה את זקוקה, מה יכול לעזור לך להחזיק את ההריון קל יותר? בשביל זה אנחנו כאן, עם רצון אמיתי לעזור לך". סיפור מרגש נוסף ממחלקת אמ"א

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שעת בוקר מוקדמת במחלקת אמ"א, ששם אין זמנים ועצירות. קלינה, מנהלת המחלקה, מתכוננת ליום חדש, תוהה מה יביא בכנפיו. במחלקת אמ"א אין יום דומה לחברו: יש מקרים כואבים ודחופים, הדורשים עזרה רבה ומורכבת, ויש כאלה שבהם האישה רק זקוקה לכמה מילות עידוד וחיזוק, שהם יפיחו בה חיים מחודשים. יש מקרים הדורשים התייעצויות עם רופאים מומחים, כאשר בין לבין מגיעות שיחות עם בשורות טובות על תהליכים שהגיעו לסופם המאושר.

הטלפון מצלצל. על הקו נמצאת אישה המדברת בקול חלוש, מתנצלת על השעה המוקדמת. "יש לי אחות בהריון שחיה בארה"ב, והיא רוצה לעשות הפלה", היא אומרת בקול נשבר. "כולם ניסו לדבר איתה - בעלה ועוד קרובי משפחה, אבל היא לא מסכימה לזוז מהחלטתה. בהתחלה היא דווקא היתה מעוניינת בהריון, אך אז החליטה שיש לה תוכניות אחרות. היא רוצה לבנות קריירה, והדבר לא מתאים לה עכשיו. אמרו לנו כמוצא אחרון, שאולי אתם תוכלו לעזור לנו". הקול נשמע כואב ומתחנן, מבקש כל כך שנצליח במשימה שתלווה אותה כל החיים.

עוד באותו בוקר מתקשרת קלינה לאחותה של המטלפנתת, ומציעה את עזרת המחלקה בחודשי ההריון הקרובים. "אנחנו לא מוותרים עלייך, ואם צריך, נגיע גם אלייך", היא מודיעה לה בקול אוהב וחם.

האישה מעבר לקו קצת המומה מנושא השיחה. היא לא ציפתה לכך שמישהו שכלל לא מכיר אותה, יילחם על החיים שלה ושל עוברה. לא חשבה שיש מישהו שמוכן להתאמץ עבורו, כשהיא כבר החליטה לוותר עליו. אך סדרי העדיפויות שלה עדיין ברורים לה, והיא עונה לקלינה בנחרצות משלה: "אל תוסיפי עוד, מה את רוצה שאעשה במצבי?"

שתי נשים עומדות, כל אחת במקום אחר של היבשת, וכל אחת מהן איתנה בדעתה שלה. ומה יהיה עם העובר הרך, שחייו תלויים עכשיו מנגד? "לבחור בחיים", עונה לה קלינה, "למען ייטב לך ולזרעך עד עולם. צריך לסדר את כל התכנונים יחד עם החיים, ולא לפגוע בהם. גם כשרוצים לבנות קריירה, אין שום סיבה להפסיק חיי תינוק".

שקט משתרר על הקו. האם עולה בראשה של האישה קו מחשבה חדש, או שמא היא עדיין עומדת בהחלטתה? קלינה ממשיכה בדבריה: "אנחנו לא באים להגיד לך להיות חזקה, תעשי שריר ותתגברי, אלא באים ומושיטים לך יד וגם שתיים, תגידי למה את זקוקה, מה יכול לעזור לך להחזיק את ההריון קל יותר? בשביל זה אנחנו כאן, למודי ניסיון ועם רצון אמיתי לעזור לך".

"אני", עונה האישה באופן מפתיע, "רוצה כמה ימים, ובכל יום טלפון כזה ממך, עם קצת יותר הסברה"...

"מסתבר שעמוק עמוק בלב, כל אמא רוצה את התינוק שלה. יש בתוכה חיים, והיא מבינה שהם יקרים הרבה יותר מהתקדמות מקצועית ומכל דבר אחר", הרהרה קלינה, שהביעה נכונות מיידית למשימה..

עם מילות החיזוק שהורעפו עליה מידי יום, החליטה האישה לבחור בחיים. גם מעבר לים אפשר לסייע ולתמוך, כי שליחים יהודים לטובה יש כמעט בכל מקום. הכי חשוב, מבחינתנו, שאישה לא טעתה במו ידיה וחיים שהיו בתחילתם לא נגדעו באיבם. 

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלהמחלקת אמ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה