חדשות בארץ

נתניהו צפוי לבקר בשלוש מדינות בתוך שבוע

נתניהו יבקר בגרמניה פולין והודו. על הפרק גם ביקור בוושינגטון ובאחת ממדינות ערב

  • כ"ה שבט התשע"ט
נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד לצאת בימים הקרובים למסע חוצה יבשות ולבקר בגרמניה, בפולין ובהודו.

על פי הפרסום ב"ישראל היום", התחנה הראשונה של נתניהו בגיחתו אל מעבר לים היא הודו, שם הוא צפוי לחתום על עסקאות בטחוניות עם מקבילו ההודי, נרנדרה מודי. לשניים מערכת ידידות טובה, כפי שבאה לידי ביטוי בביקורו של נתניהו בהודו בשנה שעברה. היה זה ביקור גומלין בהמשך לביקורו של מודי בארץ קודם לכן. 

מהודו ימריא נתניהו לפולין, שם תתקיים ועידה בינלאומית שאמורה לעסוק באיראן. נתניהו יחתום את ביקורו על אדמת גרמניה, שם יטול חלק בוועידת הביטחון השנתית במינכן.

לפי הדיווח, נתניהו לא יסתפק בביקורים האלה וינסה לבקר באחת ממדינות ערב, כפי הנראה מרוקו.

הפגישות המדינות של נתניהו עם מנהיגי העולם יימשכו במהלך חודש פברואר, בפסגת וישגרד שתתקיים בארץ. על פי הודעת משרד החוץ, במסגרת הפסגה יגיעו לארץ ראשי ארבע המדינות החברות בה: סלובקיה, פולין, הונגריה וצ'כיה. 

לנתניהו זו תהיה הזדמנות לנסות ולשכנע את ראשי המדינות הללו להעביר את השגרירויות שלהן לירושלים. בעבר תמך נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, בהעברת השגרירות לירושלים.

מלבד נסיעות אלו, כשבועיים לפני הבחירות ישתתף נתניהו בוועידת איפא"ק בוושינגטון, במהלכה ייפגש כפי הנראה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בנוסף, עם שובו לישראל צפוי נתניהו לארח בארץ את נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו. יהיה זה ביקור גומלין לאחר שנתניהו השתתף בתחילת החודש בטקס השבעת בולסונארו לנשיא, ואף ישב בשורה הראשונה. כזכור, הדבר הראשון שעשה נשיא ברזיל עם רדתו מהבמה לאחר טקס ההשבעה היה לחבק את נתניהו.

תגיות:דונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה