חדשות בארץ

בדרך לריצה משותפת: התקדמות במגעים בין האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית

גורמים המעורבים במשא ומתן בין שתי המפלגות טוענים כי בימים האחרונים הושגה בו התקדמות משמעותית בשורה של נושאים. בשתי המפלגות מדגישים כי מדובר בחבירה על בסיס טכני בלבד

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היו"ר החדש של מפלגת האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לא מחכה לבית היהודי. צוותי המשא ומתן מטעם מפלגתו ומפלגת עוצמה יהודית בראשותו של מיכאל בן ארי נפגשו בעת האחרונה מספר פעמים במטרה לבדוק את האפשרות לריצה משותפת בבחירות בבלוק טכני, וזאת על מנת למנוע מצב בו עשרות אלפי קולות של גוש הימין ירדו לטמיון.

גורמים המעורבים במשא ומתן טוענים כי בימים האחרונים הצדדים השיגו בו התקדמות משמעותית בשורה של נושאים. בשתי המפלגות הדגישו כי מדובר בניסיון להגיע להסכם על חבירה טכנית בלבד.

מהאיחוד הלאומי נמסר כי "מתוך אחריות למניעת פיצול במפלגות הימין, שעלול לגרום להפסד מנדטים לגוש ולהקמת ממשלת שמאל אחרי הבחירות, אנחנו מוכנים לפשרות ולא חוסכים כל מאמץ ליצירת מסגרת טכנית שתוודא שאף קול לא הולך לאיבוד".

ואילו יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי הגיב: "כדי למנוע פיצולים אנו תמיד רצינו בלוק טכני, ולכן נעשה כל מאמץ לחבר כוחות ככל הניתן, וזאת במיוחד לאור העובדה שב- 2009 החיבור הוכיח את עצמו".

אם אכן שתי המפלגות יגיעו להסכם ביניהן, מי שיינזק יהיה יו"ר "יחד", אלי ישי, שככל הנראה יישאר בחוץ. כזכור, בבחירות הקודמות ב- 2015 רצו ישי ועוצמה יהודית ברשימה אחת וקיבלו כ- 3% מהקולות – מתחת לאחוז החסימה העומד על 3.25%.

ובתוך כך, בבית היהודי ממשיכים בתהליך לבחירת יו"ר חדש. בפני המועצה הציבורית של המפלגה – גוף בן 17 חברים שהוקם לצורך בחירת היו"ר – הוצגו כ- 70 שמות של מועמדים אפשריים, ומתוכם 'עלו לגמר' תשעה, ביניהם סגן שר הביטחון אלי בן דהן ויפתח רון-טל, המכהן משנת 2010 כיו"ר חברת החשמל. שם נוסף המוזכר כבעל סיכויים ניכרים לזכות בתפקיד הוא הרב אבי גיסר מעפרה. המועצה הציבורית אמורה לקבל את החלטתה הסופית במוצאי שבת, ולהגיש אותה לאישור חברי מרכז המפלגה ביום שני הקרוב.

תגיות:הבית היהודיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019האיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה