חדשות בארץ

"מסר לרשות הפלסטינית": הוארך הצו לסגירת האוריינט האוס במזרח ירושלים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, חידש את הצו המונע את פעילותה של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים. בניין האוריינט האוס, ששימש בשנות ה- 80 וה- 90 כמטה אש"ף בירושלים, יישאר סגור

ה"אוריינט האוס" (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)ה"אוריינט האוס" (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, האריך הבוקר (חמישי) את תוקפו של הצו המונע את פעילותה של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים, וזאת בהתאם להמלצת השב"כ והמשטרה.

הצו נועד להגביל את פעילותם של ה"אוריינט האוס" ושל מוסדות נוספים במזרח העיר הפועלים בחסות הרשות הפלסטינית, ביניהם: לשכת המסחר המזרח ירושלמית, מועדון האסיר הפלסטיני, המשרד למחקרים חברתיים וסטטיסטיים, המרכז למחקרים פלסטיניים (מאד"א) והמועצה העליונה לתעשיית התיירות הערבית.

בניין ה"אוריינט האוס" שימש בשנות ה- 80 וה- 90 כמטה אש"ף בירושלים, והפלסטינים ניהלו בו פעילות פוליטית ענפה. במהלך האינתיפאדה השנייה בשנת 2001 החליטה ממשלת שרון לסגור את הבניין ומשרדים פלסטיניים נוספים שפעלו בעיר. הצו עליו חתם ארדן מורה שלא לקיים את הפעילות מטעם הרשות במזרח ירושלים, בהתאם לסעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ״ה-1994, אשר אוסר על הרשות לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.

השר ארדן אמר כי "הארכת סגירת המוסדות הפלסטיניים היא מסר לרשות הפלסטינית ולתושבי מזרח ירושלים. מדינת ישראל לא מתכוונת לוותר בשום היבט על ריבונותה במזרח ירושלים ולא תאפשר שום דריסת רגל בה". הוא ציין כי "הרשות מנסה בתקופה האחרונה ביתר שאת לחזק את נוכחותה במזרח העיר בדרכים מתוחכמות, כולל העברת מימון בהיקפים משמעותיים לטובת פעילויות מטעמה. גורמי המודיעין ומשטרת ישראל פועלים כל הזמן כדי להתחקות אחר הניסיונות הללו ולעצור אותם. אני אמשיך לחזק את הריבונות והמשילות הישראלית בכל חלקי ירושלים ואמנע כל ניסיון פלסטיני לייצר דריסת רגל במזרח העיר".

"המאבק על ריבונותנו בכל חלקי ירושלים נמשך כל העת", הוסיף ארדן. "כל ניסיון של הרשות הפלסטינית להשיג דריסת רגל בשטח מדינת ישראל ייעצר באופן מיידי. נמשיך לפעול כדי שמדינות נוספות בעולם יכירו בירושלים כבירת ישראל ויבטאו זאת בפועל באמצעות העברת השגרירויות שלהן לירושלים".

תגיות:הרשות הפלסטיניתגלעד ארדןמזרח ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה